Aviseringar
Rensa alla

Förslag på bra kokbok med lättlagade recept


Ämnesstartare

Har börjat fundera lite på julklappar, så jag skulle vilja ha förslag på bra kokböcker med lättlagade recept. Framför allt ska det vara få ingredienser. det är typ viktigare att det är få ingredienser än att det är lättlagat.

OBS! jag vill inte ha förslag på böcker ni googlat fram, utan sådana NI SJÄLVA tycker är bra


   
Citera
Ämnesetiketter

har alltid älskat johanna westmans (från johanna och mixer om någon kollade på det) kokböcker! de är lättlagade recept och jag tycker att layouten i böckerna är väldigt söt! många tycker nog att böckerna är barnsliga, man behöver nog ett lite kreativt sinne för att gilla dom. är iallafall ett starkt tips från min sida 

image_3.jpg


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zerafina:
har alltid älskat johanna westmans (från johanna och mixer om någon kollade på det) kokböcker! de är lättlagade recept och jag tycker att layouten i böckerna är väldigt söt! många tycker nog att böckerna är barnsliga, man behöver nog ett lite kreativt sinne för att gilla dom. är iallafall ett starkt tips från min sida 

image_3.jpg

har faktiskt funderat på den! det är närmare bestämt den enda jag kommer på... kollade lite på en annan bok i serien men den verkade vara slut överallt. dock är det en 26-årig herre jag tänkte köpa en kokbok till, så han kanske kan bli skeptisk till den pga utformningen. tack iaf!


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera

använder ärligt talat den här till ganska mycket;
img_1626_145164754.jpg


   
SvaraCitera

Såg den här hos en gammal vän, tittade igenom och fanns sjukt enkla, roliga recept (fanns få "recept" som typ bara bestod av två ingredienser: bröd och nånting, t ex) Ganska skämtsam och rolig present till nån som inte kan/gillar att laga mat. Vet ej vem du tänker köpa kokboken till men detta skulle iaf passa till en sådan.


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

har faktiskt funderat på den! det är närmare bestämt den enda jag kommer på... kollade lite på en annan bok i serien men den verkade vara slut överallt. dock är det en 26-årig herre jag tänkte köpa en kokbok till, så han kanske kan bli skeptisk till den pga utformningen. tack iaf!

okej, då förstår jag 😉
antar att denne herre kanske inte är så fritänkande eller? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

snoret:
Såg den här hos en gammal vän, tittade igenom och fanns sjukt enkla, roliga recept (fanns få "recept" som typ bara bestod av två ingredienser: bröd och nånting, t ex) Ganska skämtsam och rolig present till nån som inte kan/gillar att laga mat. Vet ej vem du tänker köpa kokboken till men detta skulle iaf passa till en sådan.

han har den redan, jag tycker dessutom att den är skitkass 🙁

FruLiten:
använder ärligt talat den här till ganska mycket;
img_1626_145164754.jpg

hmm, har en sån hemma, fast äldre upplaga, tycker den är sådär

My dreams are her:
Lättlagat på 20 minuter

är det jaime oliver-boken? länken fungerade inte

Zerafina:

okej, då förstår jag 😉
antar att denne herre kanske inte är så fritänkande eller? 

definiera fritänkande


   
SvaraCitera

Blivande_japan: är det jaime oliver-boken? länken fungerade inte

För mig funkar länken utmärkt. Den heter som ankartexten.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

My dreams are her:

För mig funkar länken utmärkt. Den heter som ankartexten.

nu fungerade länken för mig :S märkligt. äger du ett exemplar själv? 


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

nu fungerade länken för mig :S märkligt. äger du ett exemplar själv? 

Nej men gick på omslaget. Vi äger en annan bok om snabblagat men hittar den inte på nätet.


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

definiera fritänkande

att förstå det gulliga och fina med boken, inte bara tycka att den var töntig och vill hellre ha en lite "vanligare" kokbok 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zerafina:

att förstå det gulliga och fina med boken, inte bara tycka att den var töntig och vill hellre ha en lite "vanligare" kokbok 

okej, vet ju inte säkert om han skulle ogilla den, det är bara en spekulation


   
SvaraCitera

Rutiga kokboken är allt man behöver


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

okej, vet ju inte säkert om han skulle ogilla den, det är bara en spekulation

aa okej 😉


   
SvaraCitera