Aviseringar
Rensa alla

Förslag på nyttigt "godis"


Kudhos

Zodd:
Man kan blanda chokladproteinpulver och naturligt jordnötssmör med mjölk eller vatten så smackar det snickers.

Har gjort det. Gjorde förra veckan.
Life was good.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fingerprints: Behöver förslag på något som stillar mitt sug utan att förstöra min träning.

Dessa finns i välsorterade ICA-butiker och är asgoda! Har för mig att det är typ 180 kcal i en sådan förpackning. 

minnas-original-o-kanel.jpg


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fingerprints: Känns lite + - 0 att äta godis efter träning.

Musklerna och konditionen behåller du ju. Tycker att det verkar som en vansklig matvana om du riskerar gå upp överdrivet i vikt på grund av lite godis. Annars är det väl en god idé att helt enkelt äta mellanmål efter träningen. Jag brukar äta yoghurt och müsli, även känt som "second breakfast."

Fingerprints: Grattis i efterskott förresten!

Tack!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kudhos:
Har du kollat efter någon mörk choklad?

Men är det verkligen nyttigt?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nachac: Musklerna och konditionen behåller du ju. Tycker att det verkar som en vansklig matvana om du riskerar gå upp överdrivet i vikt på grund av lite godis. Annars är det väl en god idé att helt enkelt äta mellanmål efter träningen. Jag brukar äta yoghurt och müsli, även känt som "second breakfast."

Jag försöker få tillbaka min mage till ett vältränat tillstånd och tror inte att godis flera gånger i veckan is the way to go 🙁 Känns inte bra iaf. + Blir så himla trött av godis och fett. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kudhos:

Har gjort det. Gjorde förra veckan.
Life was good.

Man kan ställa det i frysen ett tag så blir det som glass. Sjukt gott.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zodd:
Man kan blanda chokladproteinpulver och naturligt jordnötssmör med mjölk eller vatten så smackar det snickers.

Låter nam, men har inget proteinpulver hemma. Kör på kvarg-smoothies. 
Tycker alla dessa proteinpulver verkar vara överskattade. 


   
SvaraCitera
Kudhos

Fingerprints:

Men är det verkligen nyttigt?

Mörk choklad, ja. Speciellt om det är 70%igt+.
Färre kolhydrater,
jättebra för hjärtat, 
dämpar sötsuget,
hjälper mer seratonin/man blir gladare,
lugnar sötsug/cravings.

Mörk choklad grabbN since -92.


   
SvaraCitera
Kudhos

Zodd:

Man kan ställa det i frysen ett tag så blir det som glass. Sjukt gott.

*Skriver ner genast*
Brotein chokladglass. Detta...
Jag...
Jag måste ringa B&J.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kudhos:

Mörk choklad, ja. Speciellt om det är 70%igt+.
Färre kolhydrater,
jättebra för hjärtat, 
dämpar sötsuget,
hjälper mer seratonin/man blir gladare,
lugnar sötsug/cravings.

Mörk choklad grabbN since -92.

Älskar mörk choklad. Kanske ska gå och köpa det...
Någon förstörde frukt för mig för ett tag sedan och sa att det inte ens är speciellt nyttigt - bara massa kalorier. Och att bär är bättre. Så nu vill jag bara äta bär men det är dyrt. 
Mitt liv är så svårt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fingerprints:

Låter nam, men har inget proteinpulver hemma. Kör på kvarg-smoothies. 
Tycker alla dessa proteinpulver verkar vara överskattade. 

Det är bra att ha till hands tycker jag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kudhos: Jag måste ringa B&J.

B&J är inte för nyttiga saker, om du inte vet det så har du inte förstått dig på B&J och är inte värdig deras glass.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fingerprints: Jag försöker få tillbaka min mage till ett vältränat tillstånd och tror inte att godis flera gånger i veckan is the way to go 🙁 Känns inte bra iaf. + Blir så himla trött av godis och fett.

Ah, men kör på mellanmål då. Är knappt sötsugen alls eftersom jag har väldigt regelbundna måltider.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

När sötsuget är som störst brukar det bli proteinshake  choklad är rätt fränt eller en protein bar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nachac:

Ah, men kör på mellanmål då. Är knappt sötsugen alls eftersom jag har väldigt regelbundna måltiderl

Mitt liv är så oregelbundet så vet inte hur jag skulle kunna få in rutiner kring måltiderna men mellanmål skulle kunna funka!


   
SvaraCitera