Aviseringar
Rensa alla

förslag på "företag"


Ämnesstartare

Vi håller på med UF ( ung företagande ) i skolan just nu, och ska marknadsföra en sak. kan t.ex vara miljövänlig tejp eller vad som helst egentligen. ja, ni fattar. Har fått hjärnsläpp, så skriv gärna något förslag! 🙂


   
Citera

ett förslag är ju att ha en affärsidé innan man startar ett företag[smile]


   
SvaraCitera

Ah, gjorde också det istället för projektarbete. Tyckte att det var skitkul :>

Sånt som folk i min klass gjorde var: skivbolag, sålde kappsylöppnar-ringar (som man hade på fingret), fotograftjänst, tillverkade armband och sålde (de vann flera priser, dels för att de satsade mycket på hemsidan, dels för att de gjorde så sjukt bra armband), några som gjorde reklam-jingles, ficklampor som vevas upp med en generator (alltså batterilösa).

På vår skola behövde det inte vara fullkomligt miljövänligt. I mitt och mina kompisars skivbolag räckte det med att vi använde returpapper till albumomslagen. Vilket vi i och för sig inte ens använde i slutändan. Vi sa bara att vi skulle ha det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

xsaosinx:

Sånt som folk i min klass gjorde var: skivbolag, sålde kappsylöppnar-ringar (som man hade på fingret), fotograftjänst, tillverkade armband och sålde

Jag hade faktiskt funderat på att ha fotograftjänst eftersom jag älskar att fota 🙂


   
SvaraCitera

xsaosinx:

sålde kappsylöppnar-ringar

Va nåra i min klass som också gjorde det. Alla verkar göra det :S


   
SvaraCitera

importera något och sälj på internet.


   
SvaraCitera

amandaa7:

Jag hade faktiskt funderat på att ha fotograftjänst eftersom jag älskar att fota 🙂

Kör på det då. 😀 Tillvägagångssättet för att få bra betyg är inte att tjäna mycket pengar. Poängen är bara att du och dina kompisar sköter företaget på ett bra sätt och är ambitiösa. Jag och mina kompisar tjänade max typ 400 kr på det vi gjorde, men fick MVG ändå.


   
SvaraCitera