Aviseringar
Rensa alla

Förslag på ungdomsbok om droger


Ämnesstartare

Hejsan..:D Är det någon som har något boktips åt mig? Som handlar om ungdomar och droger och sådant..?:) Ingen fakta alltså, utan litteratur 😛 Tack på förhand hehe[cheers]

Ändrade rubriken till en mer beskrivande sådan /Irrelevante


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Haschboken[cool][cool][cool][cool][cool]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

wir kinder von bahnhof zoo (fast jag kan inte stava ordentligt, och kommer inte ihåg vad författaren heter) Tonåringar, knark, prostitution, tyskland.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

..:)


   
SvaraCitera

Karlsson på taket känns ju inte så jättenyktert iaf...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

den där jenny.

den första boken jag läst ut helt i hela mitt liv.
har aldrig funnit något intresse till att läsa.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fabbe:

harry potter typ. rätt poppulärt bland unga min kusin leser jemt men han e typ 12

Mycket droger i den hörredu


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

God Konsument:

Karlsson på taket känns ju inte så jättenyktert iaf...

Nej du, undrar vilka droger han tar, eftersom han inbillar sig att han kan flyga med en minimalpropeller på ryggen...


   
SvaraCitera

nazgul:

Nej du, undrar vilka droger han tar, eftersom han inbillar sig att han kan flyga med en minimalpropeller på ryggen...

Mjo, man undrar ju vad fan Astrid tog när hon skrev sina böcker egentligen. Kändisar är ju ganska kända för att bruka alla möjliga kemikalier. Det var ändå hyfsat nyktert med Saltkråkan och Barnen I Bullerbyn, men när Pippi dök upp så började man ju fundera och sen när Karlsson släpptes så var det ju ganska uppenbart. [shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Såld. Fast det är mer om prostitution.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Snabba Cash


   
SvaraCitera

KårnUlf was here

pinpointar kriterierna du angav [bigcheers]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tusen bitar men jag vet inte hur ung huvudkaraktären är.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Parasiten e stört bra =)


   
SvaraCitera

Kanske Snabba Cash, Alla Lotta Thells böcker, Boken Påtänd. Sen kan du alltid läsa Självbigrafen utav Tracy Lords, mkt porr supa o knark.

Skulle gissa att de flesta porrstjärnors och liknande damers böcker är att rekomendera för att hitta det stuket som du är ute efter att få läsa.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Rock Lee:

Tusen bitar men jag vet inte hur ung huvudkaraktären är.

Tusen små bitar - Skriven utav James Frey. Huvudkaraktären är runt 23 - 26 år. Finns en uppföljare, " Min vän Leonard " . Ingen större rekomendation till någon som endast vill läsa om knarkande ungdomar. För dehär böckerna erhåller något mycket större och finare. James är en otroligt duktig författare men främst en otrolig poet.

Däremot så är det två underbara böcker, mina favoriter faktiskt.

En annan bok som kan vara kul å läsa, Marian Keys bok " En oväntad semester " Lite udda, handlar om en ung kvinna som älskar kokain, som hamnar på ett kloster. Väldigt rolig 🙂


   
SvaraCitera