Aviseringar
Rensa alla

Förslag till en Datorer och IT-FAQ


Ämnesstartare

Hej.

Jag ska strax snickra ihop en Datorer och IT-FAQ/Läs det här först. Nu är det bara så att jag är lite vimsig som individ och behöver påminnas om vilka frågor som alltid kommer upp igen, eller vilka frågor som behöver ett snabbt svar.

Jag skriver några exempel nedan så får ni fylla på i tråden, så skickar jag det till en klibbig tråd sen.

F: Jag har tappat bort/någon har stulit och ändrat mitt lösen till min MSN/ICQ/Jabber, kan jag få logga in i alla fall?
S: Nej.

F: Jag ska börja med Linux, vad ska jag välja för dist?
S: Det finns olika distar av en anledning, nämligen att de är till för olika behov. Titta igenom vilka du vill ha, men har du ingen aning så kan du börja på http://www.zegeniestudios.net/ldc/

F: Jag måste ha min kompis MSN för att jag ska nukka han!!!1111~oneonefine
S: Ungdomar.ses regler

F: Varför tog ni bort/låste min tråd?
S: Den länkade till nedladdningstjänst för upphovsrätsskyddat materiel, frågan var inte bra ställd, den trotsade Ungdomar.ses regler eller var helt enkelt bara spam.

Fyll på!


   
Citera
Ämnesstartare

Hur rensar man sökhistorik/listan senast besökta webbplatser. den frågan kommer upp hela tiden


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NYSON_IS_BACK:

F: Jag har tappat bort/någon har stulit och ändrat mitt lösen till min MSN/ICQ/Jabber, kan jag få logga in i alla fall?
S: Nej.

Aldrig sett den frågan.

NYSON_IS_BACK:

F: Jag ska börja med Linux, vad ska jag välja för dist?

Nästan aldrig sett den heller.

NYSON_IS_BACK:

F: Jag måste ha min kompis MSN för att jag ska nukka han!!!1111~oneonefine
S: Ungdomar.ses regler

Du borde nog omformulera den till att bli lite mer generell. Formuleringen som står nu förvirrar mig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

KID_IS_BACK:

Nästan aldrig sett den heller.

Jag har sett dig svara på den.

KID_IS_BACK:

Aldrig sett den frågan.

Jag har sett den och stängde nyss en tråd med den.

KID_IS_BACK:

Du borde nog omformulera den till att bli lite mer generell. Formuleringen som står nu förvirrar mig.

Det är bara exempel, det är inga absoluta formuleringar ännu.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NYSON_IS_BACK:

Jag har sett dig svara på den.

Därav "nästan."


   
SvaraCitera

Hade stenkoll förut på vilka frågor som dök upp stup i kvarten, men numera när detta skulle kunna komma till användning så kommer jag faktiskt inte på något.

En fråga som uppstår rätt ofta dock, är vad man ska göra när man fått virus.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sylar:

En fråga som uppstår rätt ofta dock, är vad man ska göra när man fått virus.

Har redan en egen sticky.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera