Aviseringar
Rensa alla

Försök till stöld


Aja baja, man ska inte pilla på andras saker [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Han har nu fått veta att han ska på förhör på måndag.
Tackar för svar, ja jag tror också på skadegörelse.
Vas bör han tänka på?


   
SvaraCitera

Neka bör han göra


   
SvaraCitera

Fast egentligen får han skylla sig själv att han pillade


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja det kan jag hålla med om, men hur mycket skulle det kunna tänkas vara i en såndär nmindre p automat på stolpe av äldre modell? Kan väl inte vara över 800kr i en sådan?


   
SvaraCitera

Vad klassar du som en mindre P automat?
Metall lådan som sitter i stommen kan hålla ganska mycket pengar och jag tror knappast att dom använder mini lådor bara för att automaten ser mindre ut. Visst är inte alla lådor exakt lika stora men om en låda är smockfull med pengar so ligger det nog på runt 800+ även i dom mindre lådorna.

Jag jobbade för kummunen förut och fick hämta lådor ur alla sorters P automater. Vissa hade 200kr vissa hade 500kr och vissa hade över 800kr.. Det beror helt på hur ofta dom töms och hur många kunder som hade använt en viss P automat..

Men menar du en sån där pytteliten sak som bara sitter fast på ett rör så kan det kanske inte vara 800kr, Har aldrig sett en sådan tror jag =p


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja jag menar precis en sådan somm bara sitter fast på en stolpe, rent tekniskt ser det omöjligt ut att den skulle kunna inehålla mer än 800kr. Det är alltså en sådan automat som det ofta finns flera av vid samma parkering, vet att det förr var typ en per p ruta. Kommer ihåg dessa små p stolpar ända sedan jag var barn i mitten av 90talet.

P-Automaten det gäller ser ut såhär : http://vlt.se/nyheter/vasteras/1.1926079-p-stolpe-visade-fel-marit-botfalldes

/Tackar för svar Mvh


   
SvaraCitera

Den innehåller nog inte mycket, säg att det kostar 5kr/h
800kr motsvarar då 160p-timmar vilket nog tar iaf 2veckor att komma upp i


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Med Automaten det gäller kostar det mellan klockan 8-5 3kr per timme annars 2kr per timme tack för bra svar! Det uppskattas! /Mvh


   
SvaraCitera

Då är det knappast 800kr i den, är nog som sagt skadegörelse det klassas som.
Vill man inte erkänna ett brott ska man alltid neka vid förhör och inte säga mer än man måste, iaf vad jag hört. Men kolla på flashback, står säkert i nån tråd där


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Om, det rör sig om skadegörelse så borde väl straffet bli böter i lägre klassen? Han tänker erkänna iom att han togs på bar gärning!

/Mvh


   
SvaraCitera

Ja böter. Förstår ej vitsen med att erkänna, men visst vill man bli av med bekymret kanske det är enklast att erkänna. Eller neka så skriver dom av det då brottet ej är lönt att utreda mer.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Grejen är att han går runt och oroar sig för detta och ser det som en dum grej som han bara vi få undanröjt i livet.


   
SvaraCitera

Förstår det, men erkänner han räknas han ju som bestraffad i register osv. Sen om det har betydelse vet jag ej


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nej det har ingen betydelse han vill bara få detta uppklarat så fort som möjligt, om han erkänner i förhöret blir det böter direkt då eller vad händer? Han har godtagit ett strafföreläggande.


   
SvaraCitera