Aviseringar
Rensa alla

Försöker comhem lura mig?


Ämnesstartare

Jag har bredband medium, vilket ska ha 7-10mb/s downspeed, men den senaste tiden (ett par månader) så har den toppat på 1,1mb/s, med vad jag än laddar ner, uTorrent, Steam eller firefox filhämtare. Förut så fick jag upp till 2,5mb/s men även det är alldeles för lågt.

Ska det vara såhär? Det är ju fan löjligt att jag betalar 300kr i månaden för 1,1mb/s när deras "bredband small" ska vara 3-5mb/s och kostar 99kr.


   
Citera

aa byt till small da ..


   
SvaraCitera

Ring och skäll på dem?


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera

i'd like a laarge small, is that possible??´´


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

farbror gugge:

men kolla på: http://www.bredbandskollen.se/ [wink]

Har gjort det, får 7.51mb/s, men sån hastighet får jag aldrig när jag faktiskt laddar ner någonting, vad fan är vitsen med bredbandskollen då?

Please rape me:

aa byt till small da ..

Får väl typ 200kb/s av dom där jävla idioterna då eller något [mad]

mablethorpe:

Ring och skäll på dem?

Ska det, ville bara veta om detta var normalt först.


   
SvaraCitera

Speltidning:

Har gjort det, får 7.51mb/s, men sån hastighet får jag aldrig när jag faktiskt laddar ner någonting, vad fan är vitsen med bredbandskollen då?

Då är det sån hastighet du har. Man får inte ofta samma snabbhet på nedladdningar som man egentligen har.


   
SvaraCitera
Åtta

Speltidning:

Jag har bredband medium, vilket ska ha 7-10mb/s downspeed, men den senaste tiden (ett par månader) så har den toppat på 1,1mb/s, med vad jag än laddar ner

Det är för att uppkopplingshastigeter oftas anges i megabit, medan du när du laddar ned ser hastigheten i megabyte.

En megabyte är ungefär 8 megabit. Så när de säger att du ska ha mellan 7-10 megabit/s så innebär det att din maxhastighet för nedladdningar bör hamna någonstans kring en megabyte per sekund.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

En megabyte är ungefär 8 megabit. Så när de säger att du ska ha mellan 7-10 megabit/s så innebär det att din maxhastighet för nedladdningar bör hamna någonstans kring en megabyte per sekund.

Ah ok, tack.


   
SvaraCitera

Bojkotta Comhem.
Sexan är en gratiskanal, my ass. Inte hos comhem.


   
SvaraCitera
Tyrael

Speltidning:

så har den toppat på 1,1mb/s, med vad jag än laddar ner, uTorrent, Steam eller firefox filhämtare. Förut så fick jag upp till 2,5mb/s men även det är alldeles för lågt.

Men va du failar!

Du kan inte ladda ner mer än andra laddar upp. Har en server 1mb/s upp kan du ju fan inte tanka ner snabbare, samma är det med torrents, det borde du ju fatta om du använder torrents ö.h.t.

Testa Bredbandskollen.se och se där om du får vad du betalar för. Sedan kan det även vara routerproblem som gör att du tankar segare, dock antagligen inte i ditt fall eftersom det gick snabbare förut.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Åtta:

En megabyte är ungefär 8 megabit. Så när de säger att du ska ha mellan 7-10 megabit/s så innebär det att din maxhastighet för nedladdningar bör hamna någonstans kring en megabyte per sekund.

Faktan må stämma, men hur kommer det sig att när man betalar för 2mbit så får man 1mb/s ner?


   
SvaraCitera

ring dem så kommer de säkert hjälpa dig och ordna problemet

AHAhhahaahahhahahahaahahahahahahahahahhahahahahaha
AHAhhahaahahhahahahaahahahahahahahahahhahahahahaha
AHAhhahaahahhahahahaahahahahahahahahahhahahahahaha
AHAhhahaahahhahahahaahahahahahahahahahhahahahahaha
AHAhhahaahahhahahahaahahahahahahahahahhahahahahaha
AHAhhahaahahhahahahaahahahahahahahahahhahahahahaha
AHAhhahaahahhahahahaahahahahahahahahahhahahahahaha
AHAhhahaahahhahahahaahahahahahahahahahhahahahahaha
AHAhhahaahahhahahahaahahahahahahahahahhahahahahaha
AHAhhahaahahhahahahaahahahahahahahahahhahahahahaha
AHAhhahaahahhahahahaahahahahahahahahahhahahahahaha


   
SvaraCitera
Åtta

Tyrael:

hur kommer det sig att när man betalar för 2mbit så får man 1mb/s ner?

Jag har aldrig stött på att det varit så. Om det händer så skulle jag gissa på att det antingen beror på inkompetens, tekniska begränsningar, eller någon typ av marketinggrej där man ska få kunden att tänka: "Hmm, 2mbit/s går ju rätt fort. Tänk då hur fort det ska gå om jag skaffar 10mbit/s!!"


   
SvaraCitera
Tyrael

Åtta:

Jag har aldrig stött på att det varit så.

Kan lova att jag tankade ner 1mb/s när jag hade 2mbit hos Comhem 😛


   
SvaraCitera

Stora företag försöker alltid att luras [party]


   
SvaraCitera