Aviseringar
Rensa alla

Först meningen i ett CV?!


Ämnesstartare

zzzTilda:

Jag vet att det ska vara personligt, att det är det som är grejen, men va sjutton, ska jag skriva nåt jag är bra på i början och sedan,
"och förresten, jag heter ----"

när du skriver en jobbansökan så ska du skriva ett personligt brev samt CV, du kan gärna få läsa mina om du vill, pm:a mig isåfall


   
SvaraCitera
Åtta

zzzTilda:

Jag vet att det ska vara personligt, att det är det som är grejen, men va sjutton, ska jag skriva nåt jag är bra på i början och sedan,
"och förresten, jag heter ----"[confused]

Image


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Psykospektra:

Jag både börjar och slutar så här .

Med ett mellanrum? [confused]

Psykospektra:

(fortfarande arbetslös).

Är nog ingen fara om du ska börja gymnasiet nästa år [crazy][crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ennie:

Är nog ingen fara om du ska börja gymnasiet nästa år

Va [surprised] nu fattar jag ingenting, pratade vi inte om mat?


   
SvaraCitera

Typ så här:
först skriver man kontaktuppgifter. Sen några underrubriker: egenskaper (tex social, passar tider, osvosv skriv bara dom possitiva), utbildning (vilka skolor du har gått i, linje på gymnasiet, om du läst nåt efter gymnasiet osv), framtidsplaner/karriärsmål (söker du jobb i en affär kan det ju vara bra att skriva att du typ vill öppna egen affär nån gång och är intresserad av handel osv. Det behöver ju inte vara sant), språkkunskaper (tex svenska:modersmål, engelska:goda kunskaper i tal grundläggande kunskaper i skrift osv osv..), datakunskaper (typ officepaketet lr nåt), arbetslivserfarenhet (var du har jobbat tidigare och så. Skriv dom under varandra i kronologisk ordning, börja med det senaste) övrigt (typ förtroendeuppdrag lr vad det heter, om man har varit med i elevråd lr sånt och om man har körkort osv)
[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Psykospektra:

Va [surprised] nu fattar jag ingenting, pratade vi inte om mat?

Förut ja [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ennie:

Förut ja

Btw skönaste sättet att sitta framför datorn är med hjälp av tankeavdogmatisering. Du verkar ju ha problem med sockret.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Psykospektra:

Btw skönaste sättet att sitta framför datorn är med hjälp av tankeavdogmatisering. Du verkar ju ha problem med sockret.

Va.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

"GE MIG JOBBET!"


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ennie:

Va.

Jo har inte Steinway ett lite syntigt ljud. Lite sjukt att det akustiska känns mer syntigt än tex Reasons virtuella. [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Psykospektra:

Jo har inte Steinway ett lite syntigt ljud. Lite sjukt att det akustiska känns mer syntigt än tex Reasons virtuella. [wink]

[cry][cry][cry] Vad vill du!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

martin312:

men lol på dig, du tänker på personligt brev

ööh[shake][cry][cry]orkaar inte med det här...

martin312:

när du skriver en jobbansökan så ska du skriva ett personligt brev samt CV, du kan gärna få läsa mina om du vill, pm:a mig isåfall

...jag vill gärna se dina!! Tar tacksamt emot allt hjälp! bara det att jag är så dum så jag inte ens vet hur man pm:ar...[shake]

Jag var inne på nån sida om hur man skriver CV, men det verkar som om det bara var skit...
Där stod det att man började nåt sånt(som du kallar personligt brev), sen skrev upp färdigheter i spalter osv.

Jag är visst helt efter i detta, annars brukar jag faktiskt inte vara riktigt så här korkad[blush]

Tacksam mot Gunvald också[smile]


   
SvaraCitera

Börja med typ: "Dina problem är lösta - jag är här"?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Triple T:

Börja med typ: "Dina problem är lösta - jag är här"?

[bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

zzzTilda:

...jag vill gärna se dina!! Tar tacksamt emot allt hjälp! bara det att jag är så dum så jag inte ens vet hur man pm:ar...[shake]

http://www.google.se/search?q=skriva+cv [cute]


   
SvaraCitera