Aviseringar
Rensa alla

först trodde jag 60 sen 70 och nu vare 81


Ämnesstartare

sidor som jag ska ha läst i min bok tills onsdag + svarat på 4 frågor.
Just nu är jag på sida 45.

Jag är sämst på att koncentrera mig när jag ska läsa, jag kan läsa två sidor och sen vet jag inte ett piss vad jag har läst.

när jag läser högt för mig själv så förstår jag oftast lättare, men det tar typ dubbelt så lång tid.

har ni knep på hur man blir bättre läsare?


   
Citera
Ämnesetiketter

Sätt på någon lugn musik, sätt den på en volym dom du inte stör dig på. Sätt dig bekvämt, utan syn över en dator, tv eller mobil allt som kan distrahera dig. Uttala orden i huvudet. Vid slutet av varje mening tänk på vad du precis läste, försök att öka sen till varje halvsida->sida->varannan sida->kapitel. Försök att få in en rytm.


   
SvaraCitera

m3lis:

har ni knep på hur man blir bättre läsare?

läsa mkt

finns inget annat sätt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

läsa mkt

men jag läser ju men minns inte vad jag läser

Neutron:

Sätt på någon lugn musik

kan inte lyssna på musik samtidigt, ahr testat men ska testa med läsa varje mening och tänka osv


   
SvaraCitera

m3lis:

men jag läser ju men minns inte vad jag läser

det är en träningssak!


   
SvaraCitera

+när det är skolsaker kan du ju anteckna viktiga saker samtidigt som du läser så glömmer du ej!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

m3lis:

Jag är sämst på att koncentrera mig när jag ska läsa, jag kan läsa två sidor och sen vet jag inte ett piss vad jag har läst.

hahaha är exakt så, och läser assegt, alltås verkligen på bristninsgränsen till efterbliven, var jämt sist i klassrummet på läsförståelsetest och sådär, hann knappt klart när alla andra var klara före avsatt tid

m3lis:

har ni knep på hur man blir bättre läsare?

går iaf vet jag


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

brukar inte heller veta vad jag har läst för jag är så tankspridd [blush]


   
SvaraCitera