Aviseringar
Rensa alla

Första besöket på bar/krogen


Ämnesstartare

Jo nu är det så att jag ska utforska världen av drinkar. Syftet är inte att supa mig full utan att prova på att umgås över en drink eller nåt. Jag är dock nybörjare på allt i det här och vill gärna veta när och vart man beställer drinkar.. alltså inte öl eller vin.. Vill pröva nåt mer.. gott? Vad dricker man före/under och efter en måltid som innehåller alkohol? Cocktails?

Det blir av i Stockholm under nyår, då jag ska träffa en gammal internetkompis.

Finns ju hur mycket olika drinkar som helst.. har verkligen noll koll. Berätta om det ni dricker! 😀 Utom som sagt öl eller vin.

Tack


   
Citera

saraa92:

Vad dricker man före/under och efter en måltid som innehåller alkohol?

Om man inte dricker öl, vin eller cider blir det ofta lite jobbigt att dricka alkohol till maten. Om man är hemma hos någon kan man väl blanda hej vilt, men på en restaurang (förutsatt att de inte har en drinklista) så kan det bli jobbigt.

http://www.cocktailguiden.com/ Där kan du ju titta runt lite, det brukar även stå någon rad om hur man kan blanda vissa drinkar på flaskorna och på systembolaget.


   
SvaraCitera

rom+cola[blush]


   
SvaraCitera

Redbulljäger blev min första drink och det är min favorit än idag.

I annat fall går det oftast att snacka med bartendern om vad man tycker om och sedan blandar de något random.


   
SvaraCitera

är väl bättre med öl/vin som ändå har sina anor, drinkar är ba påhittat av samma som hittar på simpson, nyheterna och kristen blues


   
SvaraCitera

etcetc


   
SvaraCitera

Kör på öl för det är billigast. Allt annat är onödigt.


   
SvaraCitera

saraa92:

Finns ju hur mycket olika drinkar som helst.. har verkligen noll koll. Berätta om det ni dricker! 😀 Utom som sagt öl eller vin.

Jägermeister + Redbull eller valfri energidryck.
Rom (Captain Morgan Spiced Gold är god) + Coca Cola.
Cider.

Är väl typ det jag har beställt på krogen. Är dålig på namn på drinkar, du kan förklara för bartendern vad du vill ha i, du kan även fråga om tips. De kommer antagligen fråga dig om nummer, 4or eller 6or förekommer ofta, det är centiliter de pratar om.


   
SvaraCitera

Plyvert:

eller valfri energidryck.

Smakar hemskt med burn har jag fått vetskapen om. [sad]


   
SvaraCitera

Jonnybravo91:

Smakar hemskt med burn har jag fått vetskapen om. [sad]

Jag har aldrig druckit Burn, men jag har hört att det ska vara riktigt äckligt, energidrycker brukar ju inte variera så mycket tycker jag, men det är inget jag tänker prova.


   
SvaraCitera

drinkar är ju bara ruinerande [n]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hmm.. jag tror jag fördrar ngn söt eller fruktig drink. Alltså nu menar ja inte bara drinker till maten utan sånt man kan ha när man bara sitter och snackar vid ett bord.

Finns de alltså ingen drinklista i barer? :O


   
SvaraCitera

Du bör ha i vetskapen om att drinkar är det dyraste sättet att bli berusad på och ju finare ställe, ju högre överpris har de på just drinkar.

Som en redbulljäger har varierat allt från 70kr till 250kr, för samma mängd dricka.


   
SvaraCitera

saraa92:

Finns de alltså ingen drinklista i barer? :O

Aldrig varit med om.

saraa92:

jag tror jag fördrar ngn söt eller fruktig drink. Alltså nu menar ja inte bara drinker till maten utan sånt man kan ha när man bara sitter och snackar vid ett bord.

Söta och fruktiga drinkar är superenkla och de flesta barer har någon form av det. Åter igen, ju finare ställe, ju mer avancerade drinkar kan du få. Förklara bara för bartendern att du vill ha något sött och fruktigt. Säg gärna också vilken typ av frukt du gillar, om det så är banan, päron eller jordgubb.

Tänk dock på om du har några allergier, att hålla dig från detta och t.ex. nämna om du inte tål mjölk, då väldigt många drinkar innehåller just mjölk.


   
SvaraCitera

saraa92:

Finns de alltså ingen drinklista i barer? :O

Det finns ibland, i värsta fall kan du alltid säga "Jag vill prova någonting nytt, jag tycker om söta fruktiga drinkar." när du beställer.

På tal om sött och fruktigt kan jag rekommendera Bacardi Melon och Sprite.


   
SvaraCitera