Aviseringar
Rensa alla

Första besöket på bar/krogen


Ämnesstartare

Jo nu är det så att jag ska utforska världen av drinkar. Syftet är inte att supa mig full utan att prova på att umgås över en drink eller nåt. Jag är dock nybörjare på allt i det här och vill gärna veta när och vart man beställer drinkar.. alltså inte öl eller vin.. Vill pröva nåt mer.. gott? Vad dricker man före/under och efter en måltid som innehåller alkohol? Cocktails?

Det blir av i Stockholm under nyår, då jag ska träffa en gammal internetkompis.

Finns ju hur mycket olika drinkar som helst.. har verkligen noll koll. Berätta om det ni dricker! 😀 Utom som sagt öl eller vin.

Tack


   
Citera

saraa92:

Vad dricker man före/under och efter en måltid som innehåller alkohol?

Om man inte dricker öl, vin eller cider blir det ofta lite jobbigt att dricka alkohol till maten. Om man är hemma hos någon kan man väl blanda hej vilt, men på en restaurang (förutsatt att de inte har en drinklista) så kan det bli jobbigt.

http://www.cocktailguiden.com/ Där kan du ju titta runt lite, det brukar även stå någon rad om hur man kan blanda vissa drinkar på flaskorna och på systembolaget.


   
SvaraCitera

rom+cola[blush]


   
SvaraCitera

Redbulljäger blev min första drink och det är min favorit än idag.

I annat fall går det oftast att snacka med bartendern om vad man tycker om och sedan blandar de något random.


   
SvaraCitera

är väl bättre med öl/vin som ändå har sina anor, drinkar är ba påhittat av samma som hittar på simpson, nyheterna och kristen blues


   
SvaraCitera

etcetc


   
SvaraCitera

Kör på öl för det är billigast. Allt annat är onödigt.


   
SvaraCitera

saraa92:

Finns ju hur mycket olika drinkar som helst.. har verkligen noll koll. Berätta om det ni dricker! 😀 Utom som sagt öl eller vin.

Jägermeister + Redbull eller valfri energidryck.
Rom (Captain Morgan Spiced Gold är god) + Coca Cola.
Cider.