Aviseringar
Rensa alla

Första dagen på gymnasiet.


Flyttade 40 mil, kände ingen alls. Försökte prata lite med typ alla, har för mig att jag riktade in mig på vissa personer i taget å typ "idag ska jag lära känna den lite bättre" osv. hade rätt många vänner i klassen när jag slutade, visst alla var inte så nära, men jag behövde aldrig vara ensam i skolan! [smile]


   
SvaraCitera

Nervtramp:

Hoppas det gick bra.

Roll on:

Det blev inte det heller.

[cute]


   
SvaraCitera

Amboshed:

Det betyder ju att på rasterna kommer man inte ha något att göra förutom att sitta och prata. Nej usch

Så ser det tyvärr ut i var och varannan gymnasieskola runt om i Sverige. Men det finns väl få undantag. Själv så har vi ett uppehållsrum med pingisbord och biljardbord och ett fik.

OnT: I nionde klass sysselsatte vi oss på rasterna med poker, en pott kunde ligga på en tusenlapp. Kul var det iallafall. Fast det blev förbud efter lärarna fått upp ögonen för vad vi gjorde. ^^


   
SvaraCitera

Amboshed:

Så enligt dig är alltså desto mindre skola desto bättre?

Oftast, blir mycket bättre sammanhållning på små skolor och framför allt i små klasser.

Amboshed:

I korridoren fanns ett antal bänkar, inget mer. Det betyder ju att på rasterna kommer man inte ha något att göra förutom att sitta och prata. Nej usch. [sad]

Man kommer på grymt mycket att göra ändå, tro mig.


   
SvaraCitera

Gymnasiet är så 2007.


   
SvaraCitera

qazedctgb:

jag skulle ligga lågt med att jag tycker ron paul ska bli usas nästa president så kommer det nog gå bra 🙂

[love]

Amboshed:

Nej nu blir jag rädd. Just det där som jag är rädd för

Varför?


   
SvaraCitera

Började gymnasiet förra året på en skola med 200 elever. Trivdes inte i den klassen jag började i, men det var blandade klasser på matten där jag träffade några att umgås med. Bytte klass och stormtrivs på gymnasiet[smile]


   
SvaraCitera
Kviq
 Kviq

Amboshed:

Tjao, får väl hoppas. Ser dock framför mig att alla gå runt med ett stort leende på läpparna och pratar med varann om saker som jag inte kan något om, vilket slutar med att jag är tyst

då får du hitta på en massa! eller fråga om du finner det de pratar om intressant


   
SvaraCitera

Amboshed:

Njao, min grundskola hade 300 elever, och jag tyckte att det var för lite, eftersom alla var en unik person då.
Nu är jag absolut inte sådan som måste "passa in", men ändå.

haha 300 för lite? vi var kanske 500-600 på grundskolan och är nu kanske över 1000 på gymnasiet. HATAR det. föredrar när det är litet, är mysigare och man känner sig mer hemma då. nu måste man ha karta för att ens hitta

jo jag fattar. jag bryr mig inte heller så mycket om att passa in men man vill ju inte vara helt utanför. men förösk bara var dig själv och våga prata med folk, dra skämt osv mycket. försök få det till att bli roligt.

läste nu mer seriöst igenom din text och är exakt samma sak för mig typ. stay positive, blir bara sämre om man tänker att allt kommer gå åt helvete

Zapetta:

Lycka till!!

sank you. lär behövas


   
SvaraCitera

patrick bateman:

sank you. lär behövas

Bara säga till om du behöver peppning osv [cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nästa gång jag loggar in så har jag klarat första dagen.
Återkommer då (buhuu [cry])


   
SvaraCitera

första dagen på gymnasiet var lite av de värsta jag varit med om
men sen blev det bättre [love]

ska gå och besöka min gamla snyfttråd om den [love]


   
SvaraCitera

Amboshed:

Hur tänkte ni dagen innan det var dags?

Typ.

YES Nytt liv och ligg whoho!

Inte riktigt så blev det.

Amboshed:

90 elever

Jävlar vad liten och jag som tyckte att 400 var lite.

Några böcker jag rekommenderar för gymnasielivet.

Hur du vinner vänner och påverkar din omgivning
ht​tp://www.goodbooks.se/hur-du-vinner-vanner-och-paverkar-din-omgivning.html

Plugga smart och lär dig mer (t.o.m e-mailat författaren).
http://www.studentlitteratur.se/o.​o.i.s/7733

Sedan finns det böcker om hur du får ligg under gymnasie tiden men det får du pm:a mig om.


   
SvaraCitera

Gick också på en liten gymnasieskola, första året var det cirka 110 elever. Jag kände ingen. Jag överlevde, så du lär också göra det.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Kände ingen när jag började alltså. Sen är det lätt att fixa polare, på gymnasiet är där rätt många som "inte känner någon annan".


   
SvaraCitera

Amboshed:

Är väldigt nervös och tänker redan "det kommer gå åt helvete".
Tänker tankar om att jag kommer komma försent första dagen och alla kommer att hata mig typ, och att varenda i klassen är idioter.

Men kom igen, sluta. Lite happy thoughts här hörrö även om det så klart är jävligt pirrigt med en helt ny skola. Alla andra kommer ju också vara nya. Ta det lugnt!

Amboshed:

Hur tänkte ni dagen innan det var dags?

Var säker på att det skulle bli bra då jag valde samma gymnasium som de flesta av mina kompisar. Slutade med att jag inte hamnade i samma klass som en enda av dem. Fick ett nytt stort kompisgäng på typ 7 pers jättesnabbt och vi hängde genom hela gymnasiet. Tog några öl med en kille ur det gänget senast igår!


   
SvaraCitera