Aviseringar
Rensa alla

Första fest


Ämnesstartare

Har blivit bjuden på min första riktiga fest och panikar lite. Vad ska man klä ut sig till? Vill ju vara någonting roligt/läskigt men ändå snyggt.Sen är det ju med alkoholen. Har aldrig druckit förut. Har ni några tips? Hur mycket alkohol ska jag köpa/dricka? Tror inte att jag kan sova där så hade ju varit lite olyckligt att komma hem och lukta alkohol.


   
Citera
Yaren

Clown


   
SvaraCitera

Som Yaren sa ska du klä ut dig till clown, men en slampig sådan, det är ju 2016.
För att undvika att lukta alkohol kan du ta det rektalt. Ha så kul! Hjärta

Nej men klä dig i sånt som du tycker ser coolt ut, och måste du dricka? (antar att du inte är myndig).


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lee Woo-Jin:
Som Yaren sa ska du klä ut dig till clown, men en slampig sådan, det är ju 2016.
För att undvika att lukta alkohol kan du ta det rektalt. Ha så kul! Hjärta

Nej men klä dig i sånt som du tycker ser coolt ut, och måste du dricka? (antar att du inte är myndig).

Ingen som tvingar mig att dricka direkt. Saken är dock den att de människor som är på festen normalt ser mig som en ganska tyst och tråkig person (vilket jag själv inte anser att jag är) och har lite svårt att liksom släppa loss helt när de redan har en uppfattning om hur jag "är", så tänkte att det är lite lättare med alkohol i blodet.


   
SvaraCitera

episode:

Jag råder dig att inte dricka i en sådan situation eftersom det lätt kan spåra ur. Jag personligen undvek att dricka tills jag blev myndig och när jag väl gick på fester "tråkig och nykter" såg jag till att visa min bästa sida och skämta med de i min omgivning. Om det är din första fest kan du ju se hur det artar sig under kvällen och då bestämma om det är lönt att dricka.


   
SvaraCitera

du kan ju alltid smaka på nåt, öl, sprit, vin, svag grogg, ta inte emot en drink av nån du inte känner bara, de kan sluta jäkligt fel, första fyllan behöver man inte mkt, första gången drack jag 3 öl o en grogg o fick minnesluckor heheh men är du rädd att lukta alkohol så är de bästa o inte göra så mkt mer än smaka


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lee Woo-Jin:

Jag råder dig att inte dricka i en sådan situation eftersom det lätt kan spåra ur. Jag personligen undvek att dricka tills jag blev myndig och när jag väl gick på fester "tråkig och nykter" såg jag till att visa min bästa sida och skämta med de i min omgivning. Om det är din första fest kan du ju se hur det artar sig under kvällen och då bestämma om det är lönt att dricka.

Tror dock man skulle ta med drickan själv+det är många som bara ska dricka lite. Frågan är dock hur lite/mycket jag kan dricka utan att bli för ur kontroll?


   
SvaraCitera

Är precis i samma sits heheh. 🙂 hur gammal är du?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Onlyme_:
Är precis i samma sits heheh. 🙂 hur gammal är du?

Jag är 15. 🙂


   
SvaraCitera