Aviseringar
Rensa alla

Första festen.


Ämnesstartare

Hej
jag är en tjej på snart 16 år och har aldrig varit på fest. Jag har bara blivit kysst av fem tjejer, trots att jag är heterosexuell. Jag har bara druckit alkohol en gång vilket var med min bästa kompis på nyår. efter ungefär tre cider började jag spy som en galning, en vecka tidigare hade jag opererat bort min blindtarm som kan ha varit anledning till detta. dock kan det också ha och göra med att min morsa inte tål alkohol och när jag beskriv den smärta jag fick i magen under kvällen sa hon att det var så hon kände när hon drack alkohol också..

iaf jag har som sagt aldrig varit på en riktig fest och på lördag nästa vecka är första gången. det kommer vara hos en av mina bästa kompisar som fyller år och hon kommer att ha alkohol, var nyss med och beställde. det kommer inte vara så många där men är ändå rädd för att göra bort mig totalt eftersom alla som är där är får min gamla skola. jag vet heller inte exakt vad som kommer hända och det gör mig lite nervös..

ah jag vet iaf inte exakt vad frågan är här eller så.. men ni får gärna svara med ett passande råd eller något sådant! 

:*


   
Citera

Bästatjejen: riktig fest

definiera tack 


   
SvaraCitera

Drick försiktigt inte snabbt inte för mycket och varannan vatten. Äta innan också så du inte är tom i magen. 


   
SvaraCitera

My dreams are her: Drick försiktigt inte snabbt inte för mycket och varannan vatten. Äta innan också så du inte är tom i magen.

Bra skrivet!

Bästatjejen: men ni får gärna svara med ett passande råd eller något sådant!

Om du vill öka oddsen för att inte göra bort dig behöver du behålla kontrollen över dig själv så drick inte för mycket. Ett sätt att minimera risken att bli för full är att äta mat innan och inte vara hungrig för då absorberas inte alkoholen lika mycket av kroppen. Käka chips eller nått annat salt under kvällen så kommer du inte bli lika berusad av alkoholen.


   
SvaraCitera

Bästatjejen:  Jag har bara blivit kysst av fem tjejer, trots att jag är heterosexuell. 

Such fest asså


   
SvaraCitera

Ett råd, ha kul 🙂 Det är lá därför man partajar.


   
SvaraCitera
Hyfs
 Hyfs

Drick inte alls. Finns ingen anledning med att dricka.


   
SvaraCitera

Hyfs: ingen anledning med att dricka.

Jo. Många saker blir roligare. 


   
SvaraCitera

Hade själv inte druckit något i ditt läge, främst på grund av lagliga skäl men även med din eventuella känslighet (tarmen) i tanken. Hur som helst kan det vara en bra idé att bara ta det försiktigt, är det omöjligt att ha roligt utan spriten menar du?

Kan dock påminna dig om att oro inte löser någonting. Gör som du vill och lägg inte fokus på hur andra uppfattar dig, utan acceptera att det kanske blir en tabbe eller två i värsta fall - alla är bara människor och det går alltid att skratta bort! Hoppas att ni får det så kul.


   
SvaraCitera

Innan festen så äter du ordentligt, på festen dricker du varsamt. Ha kul och tänk efter om det ska börja shottas.


   
SvaraCitera
Hyfs
 Hyfs

satflaesk:

Jo. Många saker blir roligare. 

Oj Oj. Typiskt. Man är tråkig om man inte kan ha kul utan alkohol. Men se upp så du inte får magsår.


   
SvaraCitera

Ät något ordentligt innan, speciellt om du är lättpåverkad. Ta det lugnt. Slappna av. Ha roligt med eller utan alkohol, du behöver ju trotts allt inte dricka. om du ska dricka, kör varannan vatten. 🙂


   
SvaraCitera

satflaesk: Jo. Många saker blir roligare.

T.ex?

Kan man inte ha roligt utan alkohol är man en tråkig person kan jag då skriva!
Även om jag vet att det inte är sant.


   
SvaraCitera

Lav: T.ex?

Kan man inte ha roligt utan alkohol är man en tråkig person kan jag då skriva!
Även om jag vet att det inte är sant.

Kan bara prata utifrån mina egna egenskaper. 

En kan ju få till väldigt roliga samtal. Jag blir liksom väldigt filosofiskt när jag är lullig. Dessutom försvinner ju många rådslår delvis vilket gör att en lättare kan börja samtala osv..

Antar att effekterna kan bli de motsatta också. Finns ju väldigt många negativa saker som jag också kan lista upp. 


   
SvaraCitera