Aviseringar
Rensa alla

Första festen?


Ämnesstartare

Hur gammal var du när du gick på din första riktiga fest?

Lite nyfiken på åldersskillnaden bara [smile]


   
Citera
Ämnesstartare

typ 18 kanske


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

AvveGC:

Hur gammal var du när du gick på din första riktiga fest?

Definiera fest.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

En fest med dricka och musik där man inte känner alla 🙂 Och inte nyårsfester med familjen, utan med kompisar


   
SvaraCitera

15-16 tror jag


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

AvveGC:

En fest med dricka och musik där man inte känner alla 🙂 Och inte nyårsfester med familjen, utan med kompisar

Räknas det om 5 personer varav en okänd levde loppan i tonårsrum?


   
SvaraCitera
höna

16 [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

amsi:

Räknas det om 5 personer varav en okänd levde loppan i tonårsrum?

Hahah, jag räknar nog lite fler personer till en fest, men varför inte. I och för sig, det räknas väl också till fest då 😛


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

AvveGC:

Hahah, jag räknar nog lite fler personer till en fest, men varför inte. I och för sig, det räknas väl också till fest då 😛

Fast det räknas nog inte. 16 var jag dårå, på "riktig" fest.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Då var jag nog 18 första gången. Var rätt tråkigt men fick beröm för att jag var nykter [cool]
Sov hemma hos random person den natten på den random personens lillebrors säng (så går det när kusinen tänker med kuken men ändå inte får något och vi missar sista bussen) 🙂


   
SvaraCitera
Paseo

jag går inte på supasigfullkalas [no-no] min syster säger att jag gör det, bara döljer det, bara för hon är grymt omogen och fick magpumpas när hon var 16 för att hon hade blivit förgiftad av på tok för mycket hembränt [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Paseo:

och fick magpumpas när hon var 16 för att hon hade blivit förgiftad av på tok för mycket hembränt

Oj, låter inte bra med din syster :/
Tycker det är bra med folk som inte dricker, men det jag stör mig på är folk som försöker få andra att inte dricka. Kanske lite självklart om man har alkoholproblem, men om man bara dricker lite ibland ..

Brukar du få dina kompisar att inte dricka, eller tvinga dem att inte dricka? (förutsatt att några av dina kompisar dricker?)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

13.

Första gången jag var på en större fest 16


   
SvaraCitera
Paseo

AvveGC:

Brukar du få dina kompisar att inte dricka, eller tvinga dem att inte dricka? (förutsatt att några av dina kompisar dricker?)

Haha, nej [smile] jag bryr mig inte om det faktiskt, de får göra som de vill. Men det är ju inte så att jag försöker undvika alkohol eller så. Jag dricker ett glas vin då och då för jag tycker det är gott, inte för att jag ska bli full. Tycker det är rätt töntigt med sådana som dricker xider för att de inte gillar alkohol men ändå ska få i sig det [rolleyes] Det jag inte förstår är vitsen med att bli full. Må jävligt dåligt dagen efter och få minnesluckor? Näe fy. Det jag kan göra är att dricka ett par glas vin för att bli lite mer social, men där går min gräns. Har en röd box hemma som pappa köpte i tyskland, den har jag haft jättelänge nu [bigsmile] börjar kanske bli gammal [chocked]


   
SvaraCitera

Paseo:

Må jävligt dåligt dagen efter

Eller så är man som mig och kan inte bli bakfull.

Ont: Första riktiga festen var jag 16. Minns inte hur jag kom därifrån sen på natten, så roligt hade vi! [bigcheers]


   
SvaraCitera