Aviseringar
Rensa alla

Första fyllan?


Ämnesstartare

HEJ!

ska på fest på torsdag...vilket är nyårsafton ;D

Och ja jag är 17år och har aldrig druckit så pass mkt så att jag blivit full.

Och då undrar jag, om jag blir det nu på torsdag...är det vanligt att man spyr första gången?


   
Citera
Åtta

Tråden flyttad från Forum PLUS/Övriga diskussioner


   
SvaraCitera
Åtta

Det beror ju helt på hur mycket du dricker.


   
SvaraCitera

ät inte på hela dagen, släng i dig en halv vinare och blanda med cider och du kommer spy

dvs ät, blanda inte, släng inte i dig


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Angelize:

dvs ät, blanda inte, släng inte i dig

AHH tackar!
Låter vettigt, så om jag går dit mätt, och dricker öl och inte häller i mig, så kommer det sluta bra? 😀


   
SvaraCitera

Första fyllan blir oftast lugn ifall man blandar med andra droger


   
SvaraCitera

BroderGrim:

Låter vettigt, så om jag går dit mätt, och dricker öl och inte häller i mig, så kommer det sluta bra? 😀

Ja. Innan du går ut så ska du även ställa in en kanna med vatten i kylen. När du kommer hem, häll i dig den så kommer du må bra dagen efter också.


   
SvaraCitera

drick inte sånt som du tycker är äckligt. det misstaget gör jag alltid(nä ibland bara) [cry]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

De är väl bara att dricka allt möjligt. om du vill bli full alltså.
Första gångerna kunde jag dricka vad som helst utan att spy.
Nu kan jag typ inte dricka sprit längre för att min mage känner igen vad de är på en gång..


   
SvaraCitera

BroderGrim:

är det vanligt att man spyr första gången?

Ja, det är väldigt vanligt. Inget att bli oroad över.

... [zzz]


   
SvaraCitera

BroderGrim:

är det vanligt att man spyr första gången?

Inviduellt!

Min första gång spydde jag inte på. En grundregel för att undvika det brukar vara att inte hälla i dig alkoholen. Du kan spy bara av det utan att ens vara påverkad.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Undvik cigarettrök (eller rökning för egen vinning) om du själv inte röker annars. Inte så kul. Eller iofs, kör på bara, otrevliga upplevelser är upplevelser hursomhelst.
Minns första gången jag drack mig full, var så jävla lycklig och hyper dagen efter. Önskar jag kunde känna samma dagen-efter känsla nu som då. ):


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Säger som alla andra, ät innan och häll inte i dig dricka 😛 första gången spydde jag inte men mådde verkligen skit dagen efter :/

Nexyia:

Första gångerna kunde jag dricka vad som helst utan att spy.
Nu kan jag typ inte dricka sprit längre för att min mage känner igen vad de är på en gång..

Samma här 🙂 sen så spydde jag av vodka och kunde inte dricka de på typ ett halvår men nu kan jag dricka rent utan att få uppstötningar iaf 🙂


   
SvaraCitera

Jag skulle säga att det viktigaste är att inte dricka för starkt. Onödigt att hälla i sig något starkare än 5.2:or tror tom att det funkar bra med 4.2:or...bättre att ha svagare och dricka fler isf...Sen kan du ju förbereda en flaska kallt vatten och en Resorb i fall du är rädd att bli bakis^^

Sen som alla andra sagt så ät innan du drar dit, sov ordentligt natten innan och akta dig för att snusa eller röka om du inte är van vid det...

[bigcheers][party]

Skål!


   
SvaraCitera

Salongberusad är det bästa stadiet, kanske lite mer.


   
SvaraCitera