Aviseringar
Rensa alla

första fyllan?


Ämnesstartare

kissa blir det(y' haha

Hunky Dory:

Som jag förstått det, så är en första fylla utan spyor och medvetslöshet ingen riktig "första fylla"

vad skulle du kalla det då? första ''fejk'' fyllan?[bigsmile]

Blivande_japan:

drick ej!

första gången måste väl vara nån gång? och asså det är ingen värsta feta festen jag ska på nu, vi är typ bara några stycken som ska ha fest, tänkte ha första fyllan ihop eller vad man ska säga så det inte händer massa skit[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vikt0r95:

vad skulle du kalla det då? första ''fejk'' fyllan?[bigsmile]

Ja, eller nåt, en riktigt har man inte haft innan vad jag nämnde ingår men det kommer tids nog, även för dig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vikt0r95:

så tips på hur man döljer?[wink]

Drick inte så mycket bara. Ta det lugnt när du dricker (typ en öl/timme) och drick bara öl rent alkoholmässigt. Undvik starksprit. De flesta har svårt att dosera det rätt, speciellt när de redan druckit en del innan.

Ät mycket mat och drick mycket vatten under hela dagen. Fortsätt dricka vatten under kvällen (varannan vatten fungerar skitbra faktiskt).

Följ de här råden så kommer du förhoppningsvis inte bli för full och bara ha en trevlig kväll. Väldigt viktigt att komma ihåg att dricka långsamt! Lätt hänt att du blir för full annars. Speciellt när man är ovan.


   
SvaraCitera

Dont do it! [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vem fan blir full på nyår? vad är det för fel på människor

umgås med din familj för helvete! barnrumpa


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vikt0r95:

Har ni något tips som jag kan tänka på?

Drick bara öl (som inte är starkare än typ 5%)

Drick inte sprit.

Drick inte av andra.

Hur mycket väger du? Antagligen så är det bässt att bara ta med typ 6 öl och att dricka långsamt, och börja inte rapea för då skär jag tasken av dig (Y)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

Hur mycket väger du? Antagligen så är det bässt att bara ta med typ 6 öl och att dricka långsamt, och börja inte rapea för då skär jag tasken av dig (Y)

Håller med i allt annat, men skulle nog rekommendera typ fyra st starköl max. Som han dricker långsamt så klart (viktigt att påpeka ännu en gång). Han har ju inte druckit innan och så där.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vikt0r95:

jag har typ 8 öl och en cider?

Ta med dig mindre! Är själv 19 bast, väger ca 75 kg och är ~180 cm lång. Jag blir väldigt full när jag dricker åtta öl och en cider. Börjar sluddra, får ett par minnesluckor, osv.

Tänk då vad som händer med dig som varken druckit innan eller är lika stor till kroppen (gissar jag på i och med att du är 15 år)?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

xsaosinx:

men skulle nog rekommendera typ fyra st starköl max.

Beror på storlek, första gången jag drack vägde jag nog runt 80 kg och drack väl typ 8 öl. Då var det en ganska lagom fylla men hade såklart käkat väldigt mycket före.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

Beror på storlek, första gången jag drack vägde jag nog runt 80 kg och drack väl typ 8 öl. Då var det en ganska lagom fylla men hade såklart käkat väldigt mycket före.

Ah, det har så klart som du säger, med storleken att göra. Utgick bara ifrån att TS på 15 bast är mindre till kroppen. Fast det där är ju högst individuellt, speciellt i den åldern.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

xsaosinx:

Utgick bara ifrån att TS på 15 bast är mindre till kroppen

Det har du visserligen rätt i, jag var lite av en jätte :$

Men då kör vi på ditt tips [y] 😉


   
SvaraCitera

Ta det riiiiiiiktiiiigt lugnt. Känn efter.


   
SvaraCitera

och glöm inte bort att andas lugna puckar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

haha, dagen efter kommer du lukta ännu mer


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vikt0r95:

Har ni något tips som jag kan tänka på?

Att inte dricka så mycket att du blir aspackad så att din mamma märker det kanske? [cute]
Rätt kört för dig [cool]

timeisrunningout:

Drick mycket vatten mellan alkoholrundorna

Alkoholmängden minskar inte för det men tar väl längre tid innan man blir såpass påverkad som man skulle blivit om man inte druckit vatten [cute]


   
SvaraCitera