Aviseringar
Rensa alla

Första fyllan?


Kan väl vara bra att ha testat att bli berusad, så att man vet hur det känns och förstår sig på det lite mer. Sedan behöver man ju inte bli dyngrak och jävlig. 


   
SvaraCitera

Du måste ju inte dricka dig full men att dricka sig lullig rekomenderar jag att du gör, när jag var lullig första gången då jag fyllde 18 (i julas) så blev jag lullig efter två Moschitos och det var en härlig upplevelse.
Jag ska säga dig att jag tycker inte heller om maken på alkoholhaltiga drycker, speciellt öl, dock så fungerar Mjöd bättre (det går iaf att dricka halva glaset). Jag kommer ihåg att jag drack alkoholfritt vin någon gång men det smakade banne mig inte bra men alkoholfritt Rosévin smakade faktiskt gott, lite som något extrem dyr saft! Glad
Gör som du vill och låt ingen övertala dig att göra något dumt! Cool


   
SvaraCitera

timpeltt: Men skämtar du med mig? Så man ska inte dricka det för att man tycker något är gott och så man kan njuta av det utan man ska fan dricka det om så är piss äckligt för att få en berusning och sen vakna halvdöd nästa dag och tycka fan det är inte gott. Inte så konstigt att så många är alkoholister med hetsen från samhället idag.

Det klart man dricker för att bli berusad och för att må bra. Endorfiner och så vidare. Det är ju just detta fantastiska som jag menar att folk iallafall borde testa på. Smaken är ju sekundär. Och man behöver absolut inte vakna upp halvdöd nästa dag utan det är fullt möjligt att dricka med måtta. 


   
SvaraCitera

Jag som hade hopp om mänskligheten, inte längre.


   
SvaraCitera

efter mångårig erfarenhet av alkohol så kan jag konstatera att de enda förutsägbara fördelarna med alkoholhaltiga drycker är att en del av dem är väldigt najs smakmässigt. visst, att vara packad kan vara najs, men som rusmedel sett är alkohol bland de sämre. två kanyler av fem möjliga. potentialen för bakfylla, kaskadspyor, hel eller delvis medvetslöshet, sömnproblem, etc är helt enkelt för stor för att vara värt det. håll dig till andra substanser om rusmedel känns aktuellt (och det är de).

full disclosure: har precis varit på systemet och ska vara något mellan salongs och kanon under kvällens popaganda, men man kan inte alltid kosta på sig att vara konsekvent.


   
SvaraCitera

Niklas:
Gör det! Gör det! Gör det! Gör det!

Nej men seriöst, du borde testa. Alkohol är i det stora hela något fantastiskt faktiskt. Utifrån vad du skriver så verkar det snarare handla om rädsla för att testa nya saker än vad det faktiskt handlar om ett genomtänkt beslut. Testa och ta det lugnt bara!

du borde testa psilocybin. det kanske skulle vidga dina vyer lite.


   
SvaraCitera

player one:

du borde testa psilocybin. det kanske skulle vidga dina vyer lite.

Sluta prata om droger för fan


   
SvaraCitera

timpeltt:
Jag som hade hopp om mänskligheten, inte längre.

Märkligt att du är så negativt inställd till något du själv inte har någon erfarenhet av. 


   
SvaraCitera

rotorblad:

Märkligt att du är så negativt inställd till något du själv inte har någon erfarenhet av. 

Drogerna? Eller alkoholen? Vad vet du om min erfarenhet till någon av dom?


   
SvaraCitera

player one:

du borde testa psilocybin. det kanske skulle vidga dina vyer lite.

Är det vad som brukar kallas "magic mushrooms"? 


   
SvaraCitera

timpeltt:

Drogerna? Eller alkoholen? Vad vet du om min erfarenhet till någon av dom?

Alkoholen.

timpeltt: Jag är 20 år och har inte druckit någonting. 

Tumme upp


   
SvaraCitera

rotorblad:

Alkoholen.

Tumme upp

Så. Bara för att man inte druckit betyder det att man inte har någon erfarenhet av alkohol? Stoppa upp huvudet ur sanden tack och låt oss återgå till topic


   
SvaraCitera

timpeltt:

Så. Bara för att man inte druckit betyder det att man inte har någon erfarenhet av alkohol? Stoppa upp huvudet ur sanden tack och låt oss återgå till topic

Nej, men det betyder att man inte har någon erfarenhet av hur det känns att vara berusad och det är då väldigt märkligt att vara så anti till att andra ska testa på hur det är. 
Du får såklart tycka vad du vill men det kan alltid vara bra att ha lite belägg för vad man tycker. 


   
SvaraCitera

Niklas:

Är det vad som brukar kallas "magic mushrooms"? 

det är korrekt. eller, det är en aktiv substans dem, du kan gå den syntetiska vägen också, effekten är ungefär densamma.

timpeltt:

Sluta prata om droger för fan

varför? tråden handlar väl om det.


   
SvaraCitera

nu menar jag inte att hallucinogener är bra fyllesubstitut, men de ger ett perspektiv på andra substanser som jag tycker är värdefullt.


   
SvaraCitera