Aviseringar
Rensa alla

Första fyllan?


b1son

dn va såååå galen. jag drack en del tequila och sen så var jag helt upprymd av alla hämningar som släppte... så jag försökte lära någon jävel hur man kramar folk på lämpligast sätt :D:D:D:D


   
SvaraCitera

Jag va i en skog med några andra, bröt ihop och sedan trillade jag ner i en mosse så en var tvungen att dra upp mig typ


   
SvaraCitera
Exner

Stor fest i en park. Drack cider och skrattade mycket. Bra grejor.


   
SvaraCitera

Icke-existerande


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kryssning. saker gick långsammare, det kändes roligt. däckade.

utifrån verkade jag tydligen ganska nykter.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fantastisk! 


   
SvaraCitera
Lounge

snodde olika spritsorter av min bror, blandade i en petflaska med cola, drack med några vänner, hamnade på fest på en nerlagd utomhusscen. var hemma kl 00 som bestämt. var ansvarsfull. mina föräldrar glodde på tv och märkte inte att jag var full. min kompis däremot som hade en rejäl fylla ringde HEM till oss kort därefter och min mamma svarade. jag trodde det var kört när jag öppnade dörren för att ta emot luren. mamma kollade suspekt på mig. men fattade aldrig att jag var full! slut


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag är 13 och är nästan expert på sprit xD har aldrig druckit något annat än en tesked öl
(FAN VA GOTT!) Glatt skålande


   
SvaraCitera

Det fick bli en efterfest på en park med utomhus scen. hade bara vodka då, och inget cider och annat nicea. så fick klunka det. Blev helt packad så att jag inte minns allt ens. Minns typ att jag skrek framför alla och att jag hoppade upp på taket och ville pissa överallt.

sedan så stack man till en krog och hade fylle käk efteråt vid kl 2. och nyktra till rejält. Somnade nästan inne på toan, när man var där . Hade druckit många gånger tidigare, men aldrig varit packad. asså tur att man har så jävla bra vänner som tar hand om 


   
SvaraCitera
n0llan

Jag jobbade under en tid ideellt på en studentpub i Umeå (4-5 år sen) och lärde mig då en massa saker om sprit och jag såg då vad spriten kunde göra mot dom som bara vill bli redlösa och inte tänkte sig riktigt för.
Efter dom gångerna så lade jag en tyst ed med mig själv att jag aldrig skulle bli en sådan och det tycker jag att jag har hållit.
Aldrig däckat, aldrig spytt pga. för mycket alkohol, aldrig blivit utslängd eller nekad inträde, alltid lyckats ta mig hem (som värst med taxi) och jag har alltid kommit ihåg vad som hände under den kvällen när jag vaknade upp dagen efter utan större huvudvärk.
Dom gångerna jag är ute på krogen, så varierar jag mig i vad jag dricker jag (öl/vin, drinkar, shots och alkoholfritt) och funderar på vad jag vill dricka och testar hellre en kombination av likörer, spritbaser och "groggvirke" som låter och kan smaka gott än att halsa i mig 4 st Redbull Vodka under första timmen.

Har ingenting emot att fara ut på krogen, tvärt om jag tycker om att fara ut på krogen, men jag bestämmer själv hur kvällen ska sluta. Inte spriten/"Hur full kan jag bli?"-instinkten som dom jag har sett när jag har jobbade i puben, vilket händer ibland än idag.


   
SvaraCitera

Sorgligt nog upplevde jag den väldigt tidigt, håller mig dock borta från det såkallade giftet nu, dvs alkohol.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

I don't need Dom Perignon, I don't need Cris
Tanqueray and Alize, I don't need shit


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Första fyllan? Då var jag så jävla full så den har jag inget som helst minne av. Men det var många år sedan. Nu är jag nästan absolutist. Man lär med åren. Glad


   
SvaraCitera