Aviseringar
Rensa alla

första gången


emmmah
Ämnesstartare

Om några dagar kommer jag förmodligen bli av med oskulden. Killen vet att jag är oskuld, han är inte. Jag har berättat att jag är lite smått rädd & det är jag också... tänk om jag gör fel eller något går fel? Har ni några tips på hur det blir som bäst? Måste man få orgasm för lyckat sex? seriösa svar tack!


   
Citera
Ämnesetiketter

Det är helt och hållet oförutsägbart om det blir ett lyckat sex eller inte, eller hur man får det att bli som allra bäst. Det är upp till var och en.

Det optimala är givetvis inte att få orgasm. Utan snarare att göra det skönt för sin sexuella partner. Smådetaljer under samlaget uppskattas nog högre än det.


   
SvaraCitera

emmmah:

tänk om jag gör fel eller något går fel?

Det kommer troligtvis inte gå så där dunderbra första gången. Men det är ju bara för att det är just första gången. Liksom, du är ju inte bäst på fotboll eller att köra bil första gångerna du provar det heller.

emmmah:

Har ni några tips på hur det blir som bäst?

Se till att du är bekväm med den du tänker göra det med. Gör inte något som känns fel eller något som du helt enkelt inte vill göra. Ett bra tips (som jag själv önskar att jag hade gjort min första gång) är att inte rusa in i det. Liksom, om ni inte ens är bekväma med att vara nakna med varandra så kanske det är bättre att bli van vid det innan ni försöker ha sex. Man kan ju ha oralsex också eller hålla på med händerna.

Så länge som det känns rätt för båda så kommer det förmodligen bli jättebra.

emmmah:

Måste man få orgasm för lyckat sex?

Nej. Eller ja, det är klart att det finns de som tycker det. Alla tycker ju olika. Själv tycker jag att det blir väldigt mycket press i hela sexsituationen om man fokuserar mer på att den andre ska komma än att bara ha det skönt.


   
SvaraCitera

ta det lite som det kommer och hellre gå för långsamt fram än för fort.
Du behöver inte få orgasm för att det ska vara ett "lyckat" sex, många tjejer tar flera månader, kanske år innan de får orgasm vid sex så. Allt är bra så länge du känner dig trygg i situationen


   
SvaraCitera

emmmah:

Måste man få orgasm för lyckat sex?

Nä.

emmmah:

Har ni några tips på hur det blir som bäst?

Överanalysera inte, var avslappnad och var riktigt våt innan penetration. Var inte rädd för att avbryta om du inte känner dig redo osv.

emmmah:

tänk om jag gör fel eller något går fel?

Vad som är rätt är ju individuellt, ni får ju testa er fram för att upptäcka vad ni gillar osv [crazy]


   
SvaraCitera