Aviseringar
Rensa alla

Första gången Bacardi


Ämnesstartare

Tjenare. Jag är en kille på 16 år, väger inte mycket och är ganska svag. Har bara druckit alkohol några få gånger innan och då väldigt lite så har aldrig blivit full.  Har nu tänkt att blanda ut Bacardi med Cola och undrar då följande. Hur mycket Barcardi räcker för en person som aldrig har varit full tidigare? Vill inte bli full så att andra märker det för mycket iaf. Bara lite lagom glad. Hur mycket Cola ska man spä ut det med?  Tack i förhand 🙂


   
Citera

"Jag är en kille på 16 år, väger inte mycket och är ganska svag."
- Alkohol och Coca-Cola det blir man inte grov på du..


   
SvaraCitera
Demor

Ska du bara bli lite lagom glad, så får du allt ta några öl eller cider istället.
Brukar köra på 1/3 sprit när jag blandar. Brukar funka super 😀


   
SvaraCitera

Bacardi är ganska svag, tror inte du behöver blanda ut. Den blir nog inte så god då. Varva istället, ett glas bacardi och sen ett glas vatten/cola.


   
SvaraCitera

Det är väääldigt lätt att missbedöma hur mycket man dricker när man dricker sprit, även när man druckit ett tag. Tycker att du ska blanda svaga drinkar och ta det väldigt lugnt. Om du nu ens ska dricka alls med tanke på din ålder....


   
SvaraCitera

Oj vad långa internetpenisar det var i denna tråd.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Borde nog tillägga att det är Bacardi superior 37.5 %. Har svårt att tro att det skulle behövas mycket men lite hjälp skulle vara bra. Glad


   
SvaraCitera

Jag gillar inte när det smakar sprit så när jag började dricka hade jag ba nån cm eller ett par på botten*.  häll i mindre än en fjärdedel sprit och häv inte. 

* av sånadär stora stora plastglas.


   
SvaraCitera

Prova och se, ta det lugnt och så vidare


   
SvaraCitera

det värsta som kan hända är att du dör. har sett filmer från fd cccp när folk super ihäll sig. ät innan så ordnad det sig.


   
SvaraCitera
Seydel

Gå in på Partyguiden.net så kan du ju slå in vikt och så för att få en ungefär mängd att dricka


   
SvaraCitera

Rom och cola är sjukt äckligt, tag ett par klunkar rent istället och vänta någon halvtimme.. Känner du dig mysig kan du ta ett par/tre klunkar till. Därefter inget mer oavsett hur du känner!! 


   
SvaraCitera

Olika, vafan, drick för i helvete inte om du inte ens vågar kolla dina gränser för framtida bedömning. UPPTÄCK DET SJÄLV


   
SvaraCitera

Jag skulle ha köpt 1.5 liter cola och bytt ut ca 2 dl mot sprit.


   
SvaraCitera