Aviseringar
Rensa alla

Första gången?! *klick*


Ämnesstartare

Jag är 14, snart 15 år och är tillsammans med min första (seriösa) pojkvän. För ett par veckor sedan när vi var hemma hos mig och kollade på film efter plugget så hånglade vi, alltså första gången för mig (för honom också tror jag). Dagen innan kände jag att något med våra tungor inblandade skulle hända, och eftersom att det hände den dagen så antar jag att han också kände av det. Kan man känna av den stämningen?

Han bryr sig verkligen om mig, och jag tror verkligen inte att han skulle försöka med något om han inte visste att jag var med på det- men han fyllde 15 på alla hjärtans dag (komiskt, jag vet) och han är liksom byxmyndig nu(inte för att det spelar så stor roll, men ändå).

Aja, den frågan jag EGENTLIGEN vill ha svar på är: Hur vet man att man är redo för att ha sex första gången? Min morsa (ja, ytterligare en pinsam förälder) säger att hon inte bryr sig om hur gammal jag är när jag har sex, utan bara att jag är redo psykiskt och fysiskt, och att vi skyddar oss.

Hjälp .__.


   
Citera
höna

vill du ha sex?
ha det.
vill du inte ha sex?
vänta.

tadaa!


   
SvaraCitera

höna:

vill du ha sex?
ha det.
vill du inte ha sex?
vänta.

+
vill du ha sex men det känns sådär när ni väl börjar?
sluta. vänta.


   
SvaraCitera

Är man kåt och litar på att han inte berättar en massa intima detaljer för alla så kör på. Ser inte varför det är en så stor grej så länge den andre kan visa respekt.


   
SvaraCitera

Allina:

Hur vet man att man är redo för att ha sex första gången?

När du slutar undra detta så är du redo.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Men alltså, saken är den att när jag tänker på verkar det ganska "frestande" eller vad man nu ska kalla det, men tänk om jag ångrar mig sedan i "sista sekunden" när det är JAG som har påbörjat det hela?

Annars kanske min pojkvän aldrig vågar testa, och då blir ju det jobbigt för mig om jag vill..


   
SvaraCitera

Allina:

men tänk om jag ångrar mig sedan i "sista sekunden"

Men det är helt okej! Det är ju inte förens i stundens hetta du verkligen kan känna om du är redo eller ej.

Allina:

Annars kanske min pojkvän aldrig vågar testa, och då blir ju det jobbigt för mig om jag vill..

Du har inte funderat på att snacka med din pojkvän om detta?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tack!

Fingerprints:

Du har inte funderat på att snacka med din pojkvän om detta?

Jo, men liksom, hur kan man ta upp det på ett bra och avslappnat sätt? :/


   
SvaraCitera

Allina:

Jo, men liksom, hur kan man ta upp det på ett bra och avslappnat sätt? :/

börja med att fråga hur han känner inför det, om han känner sig redo osv. Då blir det lättare att säga vad du tänker sen.


   
SvaraCitera

höna:

vill du ha sex?

[blush]


   
SvaraCitera

När du hamnar i en situation (t ex ni kysser varandra och sådant) och din partner börjar indikera på att hen vill ligga eller drar av dig kläderna och liknande utan att du blir rädd eller känner obehag och att du inte vill kan du nog vara ganaka säker på att du är redo.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Min flickvän väntade flera månader så att hon såg att jag inte enbart va ute efter sex vilket jag tycker du ska ha lite i åtanke å! Tänk på att han är en tonårskille som är oskuld 🙂 va inte rädd för o vänta, älskar han dig så förstår han. Du är oskuld en gång i ditt liv[y] Gör inget du kommer ångra [smile] Lycka till! [cheers]


   
SvaraCitera

När ni ska hångla å sen börja nåt mer så ska du själv känna om du litar på honom och vill göra det eller inte..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

undrat samma sak jag också, var tillsammans med en kille i 5 månader (vi var båda 18) jag var oskuld och det kändes bara inte rätt helt enkelt.
Sen nu för tre månader sedan träffade jag på min lillebrors kompis som var lika gammal som jag (19) jag var FORTFARANDE OSKULD vid 19 års ålder och trodde jag skulle dö oskuld!
jag trivdes inte alls med min kropp.
Men med han kändes det i hela kroppen att jag ville ha sex!
Han frågade hela tiden under första gången om det gjorde ont, och visst fan gjorde det ont vilket jag också svarade. han frågade om han skulle sluta, men jag visste att det bara skulle göra ont i början, vilket det också bara gjorde, han var helt underbar 🙂
och jag ångrar ingenting. Men jag vet att om jag skulle gjort det med den första killen så skulle jag ångrat mig:)

Jag och kille nummer två är fortfarande tillsammans och även fast han har haft ett riktigt aktivt sexliv innan mig så funkar det.
Vi har sex regelbundet. Dock känner jag att jag är väldigt oerfaren men vi kör på endå och komunicerar under sex vilket under lättar nå otroligt 🙂


   
SvaraCitera

Ja det låter *KLICK* när din mödomsinna sprägs. sen måste ni ha snorkel för o ej drungna i ditt blod som kmr ur hinnan när den smäller


   
SvaraCitera