Aviseringar
Rensa alla

Första gången med preventivmedel!


uppenbar:

Sitter det verkligen kvar en hel vecka? Trots dusch och skrubb och kläder?

Det gör de! Fast ja, man ska kanske undvika att skrubba och klia och tvåla och spola just precis på plåstret, men annars sitter det!
Det överlever bad också, om man inte har det under vattnet hela tiden (så ska man bada är det bra om man sätter det på armen till exempel).

Lundini:

Dessutom när du är där, kommer de troligen göra ett test där de ser vilket preventinmedel som passar dig bäst :9

Vadå test? Hur ska de kunna testa det? Man får väl själv välja vad man är mest intresserad av?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

XMinGrönaLampaÄrDödX:

Vadå test? Hur ska de kunna testa det? Man får väl själv välja vad man är mest intresserad av?

Inte ett riktigt test precis. Men de frågar om vikt, rökning, sjukdomar osvosvosv .. sedan utgår dem från det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Så nu har jag ringt dom. Hon bokade en tid för mig på onsdag och det är gratis själva besöket och sedan kostar p-pillren novletta eller vad det var runt 100 kronor sa hon och dom nyare 200-300 på apoteket. Så jag testar väl med novletta först då för tjejer reagerar ju väldigt olika på olika preventivmedel har jag hört så får se vilket som passar mig bäst [smile]

Tack så mycket för hjälpen allihopa! [bigsmile]


   
SvaraCitera

grodan89:

runt 100 kronor sa hon och dom nyare 200-300 på apoteket

oj jag har novletta och betalar 25kr och dom räcker i 3månader[surprised]


   
SvaraCitera

LiitenBlondiin:

oj jag har novletta och betalar 25kr och dom räcker i 3månader

det är väl för att hon är över tjugo, vill påminna mig om att skiten blir dyrare då.


   
SvaraCitera