Aviseringar
Rensa alla

första gynekologbesöket!


lovely1:

Jag har läst runt på lite andra forum och det sägs att detta kanske kan vara cystor på äggstockarna.

När jag skulle undersöka cystor på äggstockarna, fick jag göra vaginalt ultraljud. Går inte att upptäcka bara genom att stoppa upp fingrarna som nån ovan skrev.
Dom kollar på en skärm hur stor dom är, är den megastor så den stöter i andra organ, kan man behöva operera bort den, annars brukar man avakta eftersom de kan gå tillbaka av sig själv.


   
SvaraCitera

Jag finner det mycket, MYCKET, MYYYYCKET obehagligt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lovely1:

det roligaste är att det inte är en hon det är en han!

Det är oftast det.

Jag tycker att gynundersökningar gör galet galet ont. Fler som upplever det?


   
SvaraCitera

Geigerzähler:

Jag finner det mycket, MYCKET, MYYYYCKET obehagligt.

Nä, skohornet är värre, dendär ultraljudsmojängen känns bara som en dildo och är inte lika obekväm i kanterna, ehmf


   
SvaraCitera

Klapparen:

Nä, skohornet är värre, dendär ultraljudsmojängen känns bara som en dildo och är inte lika obekväm i kanterna, ehmf

Ja, det är hemskt. Hatar när gynekologen försöker småprata med mig för att lugna ned mig (blir panikslagen) samtidigt som hon/han kör in obekväma föremål i mig.


   
SvaraCitera

Geigerzähler:

Hatar när gynekologen försöker småprata med mig för att lugna ned mig (blir panikslagen) samtidigt som hon/han kör in obekväma föremål i mig.

Precis! Blir oxå panikslagen

Uff, när jag sagt att det är jobbigt så ba "många tjejer tycker det är pinsamt att gå till gyn, men de är inget att skämmas för baba"

Tycker inte det är pinsamt, men dedär skohornet gör ju ont =/ får panik av de


   
SvaraCitera

Klapparen:

Tycker inte det är pinsamt, men dedär skohornet gör ju ont =/ får panik av de

Tycker inte heller att det är speciellt pinsamt med nakenheten, ogillar småpratandet och alla pryttlar som ej hör hemma i mitt underliv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

här ska inga skohorn eller mojänger köras in i mitt underliv! 😮 jag är ju för fan oskuld!


   
SvaraCitera

lovely1:

här ska inga skohorn eller mojänger köras in i mitt underliv! 😮 jag är ju för fan oskuld!

Då tar dom den i stjärten istället [cute]
Nä,men dom sa att man kan göra ultraljud utanpå magen oxå, men att det inte syntes lika bra, så blir säkert så.


   
SvaraCitera

lovely1:

här ska inga skohorn eller mojänger köras in i mitt underliv! 😮 jag är ju för fan oskuld!

Gör ingen skillnad om man är oskuld eller inte. Säg inte att du tror på mödomshinnan? [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nej men det gör väl lite ondare om man är oskuld eller... DÅ ÄR MAN JU TRÅNG!


   
SvaraCitera