Aviseringar
Rensa alla

Första gynundersökningen?


Ämnesstartare

Hej. När är det dags att göra sin första gynekologiska undersökning, hur gammal "ska" man vara?


   
Citera

ingen specifik ålder tror jag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det blir väl mer och mer vanligt att man gör det efter första våldtäkten typ? Är det inte typ var femte tjej som råkar ju ut för något slags övergrepp.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fru Musica:

hur gammal "ska" man vara?

Finns inget "ska".[zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

men jag är 15. borde jag gå dit även om jag är oskuld?


   
SvaraCitera

Får man inte information om det typ någon gång eller så vid en viss ålder ? [crazy]


   
SvaraCitera

Varför tror du att du ska gå dit?

Jag gick dit för första gången för ett tag sedan då jag fick ett smärre problem, jag var då 16 år.
Men hade jag inte haft något som jag ville kolla upp så hade jag inte gått, tycker det verkar onödigt att gå dit utan anledning. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Man får en kallelse när man är omkring 23 år, tror jag, men om man av någon anledning känner att man behöver gå dit innan dess, så är det givetvis självklart att man ska göra det. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vill du så gärna gå dit?!?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Istäcke:

Man får en kallelse när man är omkring 23 år


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nej, jag känner inget behov av det direkt, men jag bara undrade när man borde göra det. jag får vänta och se [bigcheers]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Man får en kallelse när man är 23 för att göra cellprov, jag var 15, det finns ingen åldersgräns, man går väl dit när det gör ont i låddan, onödigt annars


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jahapp, då är det bara att vänta på att låddan ska skrika till då


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[bigsmile]


   
SvaraCitera

Har du anledning att gå dit, gör det : )


   
SvaraCitera