Aviseringar
Rensa alla

Första "dejten" tips


kiver
Ämnesstartare

Tjaba!

Det tog slut mellan mig och min "tjej" för ett tag sen och jag har varit jättedeppig över det och tyckt att jag varit värdelös och sånt. mer om det finns här: http://ungdomar.se/forum.php?thread_id=327262

Men nu är det så att en av mina bästa vänner som jag pratat med och han har märkt hur deppig jag varit över det som hänt har fixat så att när han ska träffa sin tjej så ska en kompis till henne följa med så ska jag träffa henne samtidigt.

Han har visat bilder henne för mig och min första spontana tanke var att hon var för snygg för mig. Men han har också visat bild på mig för henne och då hade hon sagt att jag var för snygg för henne, vilket var ganska upplyftande att höra med tanke på hur deppig jag varit senaste tiden.

Jag fick hennes nummer och vi har skrivit lite och jag tycker hon verkar trevlig och så.

Men eftersom jag är blyg och ganska värdelös på att prata med tjejer så är jag ganska nervös inför att träffa den här tjejen. Det blir oftast så när jag träffar tjejer för första gången att det blir mycket pinsamma tystnader och att jag säger saker som jag tänker precis efter jag sagt dem att det var en konstig sak att säga.

Så jag vill gärna ha lite tips på hur jag ska sköta både tal och kroppsspråk så hon ska bli mer intresserad av mig mer än på bild. och att hon ska vilja träffa mig mer om jag skulle vilja träffa henne mer.

kortfattat så vill jag ha tips på hur man gör sig intressant när man träffar en tjej för första gången.

Tack på förhand!


   
Citera

Vad är det ni ska hitta på då? Bara ses, bio eller bowling?


   
SvaraCitera

Var trevlig och le


   
SvaraCitera

och ta na på rumpan. le och ta na på rumpan.


   
SvaraCitera

du kanske kan komma undan med det om du ler snällt och inte sliskigt


   
SvaraCitera
kiver
Ämnesstartare

polymyalgia_reumatika:

Vad är det ni ska hitta på då? Bara ses, bio eller bowling?

enbart träffas!


   
SvaraCitera

kiver:

enbart träffas!

När du träffar henne kan du gärna ta mod till dig att ge henne en komplimang. En del säger att man aldrig kan få för mycket av komplimanger, men där håller jag inte riktigt med. Det finns en risk att man verkar en aning för på och t o m besatt om det enda man yttrar sig är komplimanger. Men nu skall jag ej skrämma upp dig, utan säg t ex att hon ser fin ut!

Sen så vet vi ju inte HUR mycket ni vet om varandra egentligen.


   
SvaraCitera

Inte bli för full och för påträngande.


   
SvaraCitera
kiver
Ämnesstartare

polymyalgia_reumatika:

Sen så vet vi ju inte HUR mycket ni vet om varandra egentligen.

i princip inget...


   
SvaraCitera

kiver:

i princip inget...

Men desto bättre! Då har ni ju allt möjligt att prata om utan att hon tänker "Men varför frågar han om de sakerna då han redan vet allt det där om mig?" [y]

Fråga hur det gick att ta sig dit, säg att hon ser fin ut oavsett om hon har mascara längs hela kinderna. Prata om era nyårsfiranden? Om hon har några nyårslöften. Okej, nu vet jag knappt vad jag gör då detta inte direkt är dejtingtips, så jag ska hålla tyst nu! [y]


   
SvaraCitera

Om du tror att du kommer tycka om henne så kan du alltid säga då små komplimanger fast inte för mycket! kanske max 2-3 stycken under kvällen. Räcker nästan med att säga "Vad vacker du är" eller något sånt. Kolla på henne och försök att få då ögonkontakt (tjejer gillar det [wink]) men inte för mycket. Om du sedan tror att hon tycker om dig så får du ju kanske va cool och kyssa henne på slutet eller då vänta mer och kanske fråga ut henne?


   
SvaraCitera

alltså, prata med henne som du pratar med grabbar och fråga lite om henne osv.. ta reda på om ni har något gemensamt och snacka vidare om det och annat liknande. vet inte, jag brukar själv bara säga vad jag känner för och sen om personen inte gillar mig är inte min förlust.


   
SvaraCitera


   
SvaraCitera

kiver:

jag säger saker som jag tänker precis efter jag sagt dem att det var en konstig sak att säga.

Detta är en fun fact om dig, berätta det för henne. Men försök prata och sånt ändå.


   
SvaraCitera

kiver:

Men eftersom jag är blyg och ganska värdelös på att prata med tjejer så är jag ganska nervös inför att träffa den här tjejen

Du är inte ensam om det direkt, har precis samma problem som du. Har inte lyckats riktigt än eller hur man ska säga.. Du har kommit längre än mig! Lycka till med den där tjejen, va dig själv så ska du se att det löser sig! [smile]


   
SvaraCitera