Aviseringar
Rensa alla

Första tecken på ätstörningar?


Ämnesstartare

Leijonsparf:

att sluta vara överviktig är inte en sjukdom.

beror på hur man gör det.[no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Playitloud:

Och ja, jag tyckte att alla var smalare än mig. Det kan jag fortfarande tycka.

word.


   
SvaraCitera

Jag vet, ser och tycker att alla e smalare än va jag e [sad]


   
SvaraCitera

Jag vet, ser och tycker att alla e smalare än va jag e [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

knuttetiin:

beror på hur man gör det.[no-no]

isåfall så borde allting vara en sjukdom. det går inte att resonera så. övervikt är en sjukdom. normalvikt är det inte. att gå från övervikt till normalvikt är således, under icke anmärkningsvärda omständigheter, snarare att betrakta som ett friskhetstecken.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Leijonsparf:

isåfall så borde allting vara en sjukdom. det går inte att resonera så. övervikt är en sjukdom. normalvikt är det inte. att gå från övervikt till normalvikt är således, under icke anmärkningsvärda omständigheter, snarare att betrakta som ett friskhetstecken

Ätstörning har inget med din vikt att göra. Det är ju din inställning till mat. Allt är ju i princip sjukdomar, fobier, störningar... [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

första tecknet är att man ser störd ut när man äter [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

knuttetiin:

Ätstörning har inget med din vikt att göra. Det är ju din inställning till mat. Allt är ju i princip sjukdomar, fobier, störningar... [no-no]

nej, allt är inte sjukdomar. och bara för att en person går ner i vikt är den inte ätstörd, vilket är precis min poäng. men i alla såna här trådar så är det väldigt populärt för alla att kalla sin självinsikt för ätstörningar. har de minsta tvivel kring sin kropp, sin vikt, eller om de så har minsta önskan att bli uppmärksammade, så är ju den enklaste lösningen att skriva om deras sannolikt inte existerande ätstörningar, så att de får några sekunders uppmärksamhet, vilket i sin tur sprider vidare hela skiten till ännu några personer. att de sedan inte uppfyller kriterierna för att ha en ätstörning, att de inte är diagnoserade med någon ätstörning, eller något annat som skulle dra ner sanningshalten i detta uttalande är liksom inte någon faktor som de väger in när de väljer att posta skiten.

gör om, gör rätt.


   
SvaraCitera

Jag mår illa av att tänka på mat. Vad räknas det som?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

emo_bi:

Jag mår illa av att tänka på mat. Vad räknas det som?

som att du är tjock, och dålig på att laga mat.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Leijonsparf:

och bara för att en person går ner i vikt är den inte ätstörd,

.. jag sa inte det.

Leijonsparf:

nej, allt är inte sjukdomar.

inte riktiga sjukdomar, nej. Men fobier och störningar.

knuttetiin:

fobier, störningar...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

knuttetiin:

.. jag sa inte det.

har jag hävdat att du sagt det?

knuttetiin:

inte riktiga sjukdomar, nej. Men fobier och störningar.

har du ens någon aning om vad en sjukdom är?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pieces of a star:

Jag började med att förbjuda vissa maträtter/ingredienser/drycker som ost, vitt bröd, pasta, grädde och juice t.ex. Dessutom tyckte jag att jag var fet och började sträva efter att gå ner en massa i vikt och vägde mig om vartannat.


   
SvaraCitera

Började säga att jag hade ätit hos kompisar fastän jag inte hade det osv.


   
SvaraCitera

Jag lagar nt maten.
Jag e 15 bor hemma fooortfarande.
Men asså maten i skolan, hemma och frukosten som jag faktiskt gör själv [surprised] Men jag mår illa i alla fall...
Det är typ bara tanken på många kalorier som är typ skräcken


   
SvaraCitera