Aviseringar
Rensa alla

Första träffen/dejten


Ämnesstartare

Hej alla fina um:are!

Jag har träff med en kille nu till veckan, vi kommer promenera och eventuellt fika lite, om inte annat.
Är nyfiken gällande vad man bör tänka på? Vad har ni för egna erfarenheter och tips?


   
Citera

Fokusera på att lära känna varandra och försök att hålla träffen så intressant som möjligt.


   
SvaraCitera

Vara dig själv och sådana saker, alltid lika viktigt. Annat tips kan vara att ha förberedda samtalsämnen ifall det låser sig 🙂 Längesen jag var på dejt så har glömt lite annars hade jag haft mer tips ^^ googla annars, det gjorde jag. Finns tips i överflöd!

Och le/skratta eftersom sånt smittar av sig och skapar skön och avslappnad stämning!


   
SvaraCitera

Tror inte man ska tänka så mycket, jag brukar alltid tänka skitmycket och då går det alltid dåligt. Så mitt bästa tips: tänk inte på nåt öht Ledsen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tack så hjärtligt för era råd!!

Kan säga att allt gick bra o fint

case closed


   
SvaraCitera

019linnea:
Tack så hjärtligt för era råd!!

Kan säga att allt gick bra o fint

case closed

vad gjorde ni?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Exodus:

vad gjorde ni?

Vi möttes på stan, kramades och sa hej. Därefter började vi gå och pratar lite nervöst, medan han verkade rätt bekväm med mig faktiskt. Han sa bl.a att jag nästan var för snäll för att vara så snygg och vacker, att han trodde att jag skulle vara någon "ful tjej" först.. haha. Så han blev mycket positivt överraskad! Vi promenerade en bra bit i ca 1 och en halv timme, sen kom vi fram till ett fint ställe som heter "hamnträdgården", och i samband med det pratade vi lite om gymnastik. Är verkligen jättefint där, bara vi två och svag belysning från hamnen.. efter det ville han vissa två olika tricks. Han stod på händerna och kunde göra armhävningar samtidigt (rawr), sedan gjorde han ett bakåtvolt mitt på en gräsmatta? Haha. Var riktigt coolt iaf. Mot slutet frågade han om det gick bra att bjuda på en drink eller nått, svarade då med att jag ville ta det lite lugnt ikväll, fast lockade istället med att om vi träffas igen kan vi göra något sådant. Det ville han gärna btw! Sen kramades vi och sa hejdå. Det var i princip det =)

Mycket text, men för att sammanfatta: Långprommis med mycket snack!


   
SvaraCitera

019linnea:

Vi möttes på stan, kramades och sa hej. Därefter började vi gå och pratar lite nervöst, medan han verkade rätt bekväm med mig faktiskt. Han sa bl.a att jag nästan var för snäll för att vara så snygg och vacker, att han trodde att jag skulle vara någon "ful tjej" först.. haha. Så han blev mycket positivt överraskad! Vi promenerade en bra bit i ca 1 och en halv timme, sen kom vi fram till ett fint ställe som heter "hamnträdgården", och i samband med det pratade vi lite om gymnastik. Är verkligen jättefint där, bara vi två och svag belysning från hamnen.. efter det ville han vissa två olika tricks. Han stod på händerna och kunde göra armhävningar samtidigt (rawr), sedan gjorde han ett bakåtvolt mitt på en gräsmatta? Haha. Var riktigt coolt iaf. Mot slutet frågade han om det gick bra att bjuda på en drink eller nått, svarade då med att jag ville ta det lite lugnt ikväll, fast lockade istället med att om vi träffas igen kan vi göra något sådant. Det ville han gärna btw! Sen kramades vi och sa hejdå. Det var i princip det =)

Mycket text, men för att sammanfatta: Långprommis med mycket snack!

aha så ni kände inte varandra innan?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Exodus:

aha så ni kände inte varandra innan?

Näe, vi hade bara skrivit med varandra innan + har några gemensamma vänner


   
SvaraCitera

019linnea:

Näe, vi hade bara skrivit med varandra innan + har några gemensamma vänner

ok, hoppas det går bra i framtiden 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Exodus:

ok, hoppas det går bra i framtiden 🙂

Tack!! Det gör jag också, nu har vi iaf något fint att bygga på 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

😀

roligt att läsa detta igen Hjärta


   
SvaraCitera

Haha, är endast 17 år. Men uppskattar all hjälp jag kan få. Som sagt, vi har aldrig träffats på riktigt, vi gick endast på samma skola. Skickade en bild på mig och hon kände igen mig. Vi har nu skrivit med varandra i ca 1 vecka, problemet är att jag ännu inte vet om hon tycker om mig, ska jag skriva till henne att jag tycker om henne före jag frågar om hon vill hitta på något? 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Arnold123:
Haha, är endast 17 år. Men uppskattar all hjälp jag kan få. Som sagt, vi har aldrig träffats på riktigt, vi gick endast på samma skola. Skickade en bild på mig och hon kände igen mig. Vi har nu skrivit med varandra i ca 1 vecka, problemet är att jag ännu inte vet om hon tycker om mig, ska jag skriva till henne att jag tycker om henne före jag frågar om hon vill hitta på något? 🙂

Om du vill - det kan absolut funka att på ett vänskapligt sätt berätta att du tycker om henne, att hon är snäll, kul osv, komplimanger är oftast ett plus!


   
SvaraCitera

019linnea:

Om du vill - det kan absolut funka att på ett vänskapligt sätt berätta att du tycker om henne, att hon är snäll, kul osv, komplimanger är oftast ett plus!

På ett vänskapligt sätt? Riskerar jag inte att bli "friendzonad" eller något liknande i så fall? 


   
SvaraCitera