Aviseringar
Rensa alla

Första världskriget


Ämnesstartare

wtf? xD haha


   
SvaraCitera

fistforfight:

pseudo

?????


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fistforfight:

Glöm inte de Luxemburgiska störtbombarna som från början var på Centralmakternas sida men sedan gick över till Ententen.

Är det viktigt eller?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Och föresten Flash var det där sista som du skrev allt det viktiga?


   
SvaraCitera

Glöm inte bort 1900-talets brutalaste folkmord: Den etniska rensningen av armenier i Osmanska riket under kriget. [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tack men behövde inte den. 🙂 Tack i alla fall. 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Flash:

Tyskland hade varit den dominerande stormakten både på land och på hav sedan 1600-talet.

Måste poängtera att Tyskland inte fanns under 1600-1700 talet, och även om det skulle funnits så är det ändå Frankrike som dominerade både på land och till sjöss under 1600 talet och större delen av 1700 talet (Storbritannien fick mer inflytande).


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fistforfight:

Flash inlägg sammanfattar rätt bra

wow, är det så lätt att bli Fil. Kand?


   
SvaraCitera
Flash

serreferre:

Måste poängtera att Tyskland inte fanns under 1600-1700 talet, och även om det skulle funnits så är det ändå Frankrike som dominerade både på land och till sjöss under 1600 talet och större delen av 1700 talet (Storbritannien fick mer inflytande).

Glädjedödare..


   
SvaraCitera

apple99:

Är det viktigt eller?

Mm det var ju också Luxemburg som i WW1 satte in världens första om än ganska instabila jetdrivna helikoptrar.


   
SvaraCitera

apple99:

Tack och har läst men för svår text.. kan inte du göra det lite kort? xD

Gör något själv för guds skull.


   
SvaraCitera

Om någon kunde berätta för mig vad som hände den 25:e maj 1917 skulle jag bli, glad.


   
SvaraCitera

Ögon i en plåthink:

Om någon kunde berätta för mig vad som hände den 25:e maj 1917 skulle jag bli, glad.

August Strindberg höll då det så kallade borggårdstalet som var något av startskottet en oblodig statskupp, konstitutionen sattes ur spel och nästan all makt koncentrerades till den tillfälliga riksföreståndaren Gabriel Oxenstierna som under den Rysk-Svenska krisen 1918 lät ockupera Åland.


   
SvaraCitera

fistforfight:

August Strindberg höll då det så kallade borggårdstalet som var något av startskottet en oblodig statskupp,

[love] Skojar du.


   
SvaraCitera

Ögon i en plåthink:

[love] Skojar du.

Nej Strindberg var vid denna tid involverad i den Nationalistiska grupperingen Rikets Väl och ansågs väl vara den som var bäst med ord i detta sällskap.


   
SvaraCitera