Aviseringar
Rensa alla

Första världskriget


Ämnesstartare

Någon som vet bra information eller vet själv om första världskriget? Jag har läst mycket på internet men det fastnar knappt, har ni några ideér?

Tack isåfall 🙂


   
Citera

Tja... det var det första världskriget.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nej. Läs på Wikipedia.

MVH,
Styrelsen genom Penstrokes


   
SvaraCitera

😀


   
SvaraCitera

Penstrokes:

Nej. Läs på Wikipedia

Wikipedia ska man ej ta sin fakta ifrån, nej. Nationalencyklopedin är att föredra [y]

Jag skyller dock på tyskarna, de är bovarna i allt krig och elände [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Macktorsken:

Tja... det var det första världskriget.

Smart där! 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Renesmee:

Wikipedia ska man ej ta sin fakta ifrån, nej. Nationalencyklopedin är att föredra [y]

TS ser typ ut att vara 14, då är Wikipedia helt okej som källa.


   
SvaraCitera
time
 time

Några snubbar grävde ett par diken, chillade där ett par år. Efter ett tag tröttnade man dock och skyllde allt på Tyskland. Tyskland svarade med att importera ett irriterande, gasmagat konstnärsfail från Österrike och lät honom peka med hela handen ända till 1945. Allt detta på grund av att Tyskland under första världskriget gjorde slut på senapen man ville ha till den mycket freudianska bratwursten som gick laget runt.

...och nu ska jag vara en duktig förebild och vara lite seriös: Läs på Wikipedia/dina anteckningar om detta har med skolan att göra. Eller nationalencyklopedin.


   
SvaraCitera

Har hört att en viss användare här på sidan, vid namn passaro, kan en hel del om detta - dock vet jag inte om han känner sig manad till att skriva ner fakta han har skrivit femtioelva gånger innan.

Sökfunktionen eller Wikipedia, men använd det inte som källa.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

World War 2 for the win! [bigcheers]


   
SvaraCitera

Om du nu har läst en massa på internet om det och det då inte fastnat, hur ska det då fastna bättre när du gör en tråd på internet och frågar random folk om det?

Förövrigt finns redan tråd, jag rekommenderar dig dock att göra din läxa själv via bättre källor.


   
SvaraCitera

Tråden låst


   
SvaraCitera