Aviseringar
Rensa alla

Förstår inte hur kommunen tänker...


mediakatt:

Däremot cyklade jag runt en mil fram och tillbaka varje dag efter skolan i typ 2 år när jag hade häst. Så jobbigt är det inte.

För dig uppenbarligen inte, men människor är olika, har jag hört.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Diederik:

För dig uppenbarligen inte, men människor är olika, har jag hört.

Ja. Och jag tycker att det är jävligt gnälligt att starta en tråd om ett problem, och sedan bara rata alla förslag man får till lösningar på det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

internat och elevhem etc?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mediakatt:

jag tycker att det är jävligt gnälligt att starta en tråd om ett problem, och sedan bara rata alla förslag man får till lösningar på det.


   
SvaraCitera

juliagoesbest:

7km till närmsta busstation och därifrån går bussarna varannan timma...

Ibland fick jag springa 2 km för att hinna med bussen som går 3 ggr om dagen. Lägg av, det tar inte lång tid att cykla den biten. Till sist kommer du bli så van så du tänker inte ens på sträckan.

Planera tiden väl så går det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

juliagoesbest:

Jag bor utanför Luleå och mina föräldar är faktiskt socialdemokrater

Vad har dina föräldrars politiska ståndpunkt med saken att göra?

Alla de jag känner (som kommer från liknande avstånd, 2-5 mil ifrån skolan) har inackorderat sig på elevhem.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

StenenSven:

Du kan till exempel be dina föräldrar att rösta på något vettigt parti som kostar på sig lite samhällsservice nästa gång 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du har rätt till inackorderingstillägg, det är alltså ett ekonomiskt stöd för att betala hyran ifall du flyttar närmare din skola. Så det alternativet har du.


   
SvaraCitera

Cykla kan du göra till närmaste busshållplats, 7 km tar väl en 15-20 minuter om man är kvick. Det stor problemet blir när det kommer kyla och snö.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

eller föresten så var det nog inte inackorderingstillägg om du inte går på privatskola. Men ekonomiskt stöd i någon form har du iaf rätt till, även om det inte handlar om så mycket pengar


   
SvaraCitera

Du kan typ ta kontakt med kommunen så att de fixar en skolbusshållplats åt dig. Vad jag vet så går det.


   
SvaraCitera

juliagoesbest:

ju blivit en klassfråga om man ska ha råd me AM-kort då det kostar minst 4000 å ta...

4000 kronor är ingen klassfråga det är en fråga om att du fixar dig ett sommarjobb och sparar pengarna. eller så cyklar du sträckan helt enkelt, 2.2 mil ska inte vara några problem för en frisk människa att cykla två gånger dagligen och klarar du inte det borde du åtiminstonde kunna ta dig till bussen(7 km). Klarar du inte av att cykla 7 km så kanske du bör överväga att träffa en doktor och göra en hälsoundersökning.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sluta vara gnällig. Antingen tar man AM-kortet, om du lyckas ha häst så kan i sätta av 4000 för kortet. Vi har fyra hästar på en ensamstående förälders sjukpeng och det GÅR. Bor även 2,2 mil från skola, vi har löst det så att nån skjutsar mig 3 km till busshållplatsen, och kommer och hämtar där när bussen kommit hem igen. Bussen går 2 ggr/dag, en gång till skolan strax efter 7 och en gång från skolan strax innan 4. Det går.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

menar altås att jag tog am-kort, även det finansierat av min mammas sjukpeng.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Cykla till affären och köp en moppe, inte en såkallad eu-moppe för då kommer folk hata dej för dess otroligt fula utseende och image.
Typ sån här:
Image

eller om du tvunget ska ha en ful ungdomshoj så varför inte en cub
Image
Världens populäraste motorcykel [y]

Eller då om du ska till skolan med stil, en speed triple;
Image

Har du bråttom;
Image

Har du riktigt bråttom;
Image

Choppers och såna ålderskriscyklar är bara gay, typ som eumoppar fast inte alls lika gay förresten, typ om gayheten hos en H-D är såhär gay
[----] så är gaynessen hos en eumoppe såhär [∞]
ok br


   
SvaraCitera