Aviseringar
Rensa alla

Förstår mig inte på honom


Ämnesstartare

Hej, det är nämligen så att jag är bi och har vart öppen med det ganska länge. Jag har en kompis sedan 2 år tillbaka som jah berättade för typ ca 8 månader sen att jag är bi då jah började få känslor för honom och hoppades på att han skulle sägs något i stilen med att han också var det, men så var inte fallet utan han sa bara att han inte bryr sig osv och vi fortfarande är kompisar. En tid efter det började mina känslor för honom bara växa och jag vet sen innan att det värsta jag kunde göra var att inte säga något och till slut va helt dödskär i honom. Så jag sa till honom att jag är typ intresserad av honom och gillar honom men fick inte direkt någon respons av honom på det! Jag erbjöd mig själv att vi kanske skulle börja umgås lite mindre och visst var han med på det. Men nu är det så att jag får så konstiga vibbar av honom. När vi är med varandra kan han ligga väldigt nära mig, vi sov med varandra för någon vecka sen då kramade han om mig, han kan ta på min räv (haha) osv. Jag har väldigt svårt att läsa av vad han egentligen känner. Om det är mest vänskapliga grejer eller något tecken på att han också är intresserad... Så snälla vad tror ni? Vad borde jag göra?


   
Citera

Han kanske har ändrat sig? Men inte vågar säga?
Om du fortfarande tycker om honom borde det inte vara något problem, eller?


   
SvaraCitera

När det är vänskapligt så vet oftast personerna att de inte dras till varandra, men han är ju medveten om att du gillar honom.


   
SvaraCitera

Jag tycker på riktigt att du ska prova det, om han visar sig inte vara intresserad av dig så är det ju bara att spela full.


   
SvaraCitera

Det du beskriver låter inte som något en heterokille skulle göra mot sin bi-kompis. Han kanske är osäker på sin läggning och bara provar sig fram? 
Det enda du egentligen kan göra är fråga. Han vet ju redan att du gillar honom så det känns rätt självklart att du måste undra när han gör såna saker.


   
SvaraCitera

låt honom testa sig fram :3 antar att du tycker om det eller? ;3


   
SvaraCitera