Aviseringar
Rensa alla

förstöra kulturarv!


Ämnesstartare

Hariom! hail thor!

nu vill tydligen folk i sverige (bla. muslimer) förstöra en viktig kulturel plats, fonrlämningarna på järvafältet.
Visst har de redan förstörs men vi måste sätta ett stopp för det. Man skall respektera våra fornlämningar.

så här stod det på svt 2007:
Vid fornlämningarna på Järvafältet planerar Stockholm stad för nya begravningsplatser. Nu kan muslimska och katolska viloplatser ligga sida vid sida med över tusenåriga vikingagravar.

http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=33538&a=872033&lid=senasteNytt_363721&lpos...

stöd inte en förstörelse av det gamla hedniska.


   
Citera
Ämnesstartare

vi måste skriva på en namninsamling!!


   
SvaraCitera

Ja


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stockholmare är fan rikspuckon.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

herregud järvafältet hur många svenskar åker ut ditt och kollar på några stenålderstards pilspetsar[shake]


   
SvaraCitera

För det första är det en 2 år gammal nyhet. Och stället är typ nån kulle där man en gång i tiden grävde ner lik. Finns betydligt viktigare saker att bevara, och skulle man spara allt gammalt skit så skulle stockholm innerstad bestå av ruttna träkåkar från 1800-talet.

Plöj ner skiten.[bigcheers]

EDIT: Hur ofta besöker du ens den platsen?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Teal Crab:

För det första är det en 2 år gammal nyhet. Och stället är typ nån kulle där man en gång i tiden grävde ner lik. Finns betydligt viktigare saker att bevara, och skulle man spara allt gammalt skit så skulle stockholm innerstad bestå av ruttna träkåkar från 1800-talet.

Plöj ner skiten.[bigcheers]

jo, det är gammal nyhet men man får endå inte förstöra våra fornlämningar.

Teal Crab:

Hur ofta besöker du ens den platsen?

men man skall inte förstöra fornlömningar bara för att få människor besöker platsen.
Jag förstår att du gillar muslimska begravningafält istället för fornlämningar, men jag stödjer fornlämningarna! vi befinner oss ju faktiskt inte i Irak. vi bor i Sverige.


   
SvaraCitera

Paarak:

muslimska begravningafält

begravningsplatser är inte bundna till religion [rolleyes] Men jag kan hålla med om att begravning är något överskattat.

Paarak:

kall inte förstöra fornlömningar bara för att få människor besöker platsen

jo, då är den ju helt onödig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gör man bara en arkeologisk utgrävning så ser jag inte något problem med det.


   
SvaraCitera

whatev[zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Teal Crab:

jo, då är den ju helt onödig.

men folk kommer ju dit och tittar. jag skall åka dit och kolla


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Men jävla fittarslen dumt å låta bli någonting för en gångs jävla skull.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Paarak:

men folk kommer ju dit och tittar. jag skall åka dit och kolla

det är bara kullar. och träd. och nån sten här och var.

vilka vikingagravar som helst, men visst jag är inte förtjust i tanken att förstöra något sådant - även om folk har länsat stället massor av gånger...


   
SvaraCitera

Onödigt att förstöra fornlämningar. Begravningsplatser m.m. borde man kunna anlägga nån annan stans.
Järvafältet som är så mysigt också. Nej, man kan inte bebygga varenda liten grön plätt, nånstans måste folk ha att vara ute i grönskan också.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Imoon:

det är bara kullar. och träd. och nån sten här och var.

vilka vikingagravar som helst, men visst jag är inte förtjust i tanken att förstöra något sådant - även om folk har länsat stället massor av gånger...

five squared:

Onödigt att förstöra fornlämningar. Begravningsplatser m.m. borde man kunna anlägga nån annan stans.
Järvafältet som är så mysigt också. Nej, man kan inte bebygga varenda liten grön plätt, nånstans måste folk ha att vara ute i grönskan också.

jag ser också att man bevarar det gröna annars blir det väldigt profant


   
SvaraCitera