Aviseringar
Rensa alla

Förstoppning 5 dagar


Ämnesstartare

Jag vet inte om någon vill ens svara eller ens bry sig. Men jag kommer i alla fall här med en fråga och är otroligt tacksam ifall någon kan ta sin tid och försöka svara!
För att jag vet att ni ser mig som ett troll eller en idiot. Jag önska jag kunde ändra den bilden.

Det är nämligen såhär att jag har haft förstoppning i 5 dagar trots att jag har ätit bra med fibrer, tränat och drickit rikligt med vatten så har jag fortfarande förstoppning. Vad kan de bero på? Min kost ser ut såhär när jag inte är i skolan: äter frukost vid 12, lunch vid 17 och middag vid 21:00. Jag äter bröd och smör och te till frukost. Till lunch äter jag äpple kanske, bröd och knäckebröd och annat. Middag: Tonfisk och ris oftast.

Vad är det för fel? Jag hade inte frågat om jag inte är seriös och detta inte var jobbigt för mig 🙁 Det tar lång tid hos läkaren och dem kollar inte så noga på mig och gått dit flera gånger.

Tack så hemskt mycket för svar! 🙂


   
Citera
Ämnesstartare

Häll i dig laxermedel, vetja.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

det här är för lätt att håna, jag vill ha mer sport än så här


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du äter ju inte alls tillräckligt med fiber, så äter du för lite och för sällan också. Köp laxeringsmedel, men det är ingen universallösning pga du ska äta bättre och röra dig mer.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

byt ut teet mot kaffe eller vatten också. och ät inte vitt bröd.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Du äter ju inte alls tillräckligt med fiber, så äter du för lite och för sällan också. Köp laxeringsmedel, men det är ingen universallösning pga du ska äta bättre och röra dig mer.

Hur är det för lite? Jag känner mig mätt hehe. Hur mycket och hur ofta ska jag äta? Jag styrketränar 3 ggr i veckan.

isola:

byt ut teet mot kaffe eller vatten också. och ät inte vitt bröd.

Är inte te bra? Jag dricker det bara till frukost.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

trots att jag har ätit bra med fibrer,

Anura:

Jag äter bröd och smör och te till frukost. Till lunch äter jag äpple kanske, bröd och knäckebröd och annat. Middag: Tonfisk och ris oftast.

Nej.

Anura:

Hur är det för lite?

Är ungefär vad en liten flicka äter under en dag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passaro:

Nej.Är ungefär vad en liten flicka äter under en dag.

Hur mycket och vad ska jag äta? Jag äter inte bara ett äpple till lunch. Jag äter det till bröd och annat menade jag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

Jag äter inte bara ett äpple till lunch. Jag äter det till bröd och annat menade jag.

Herregud.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

Hur mycket och vad ska jag äta?

rekommenderat dagligt kaloriintag för män är runt 2000 kcal. du tränar så för dig är det mer.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passaro:

rekommenderat dagligt kaloriintag för män är runt 2000 kcal. du tränar så för dig är det mer.

Sådant är ju svårt att räkna ut varje dag om man äter några bröd eller äpple eller ris.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

Sådant är ju svårt att räkna ut varje dag om man äter några bröd eller äpple eller ris.

Nej


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passaro:

Nej

Jo? Eller brukar du räkna dina kaloriintag?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

Jo? Eller brukar du räkna dina kaloriintag?

Nej. Dock vet jag på ett ungefär hur mycket jag stoppar i mig. Har man ätit för lite är kroppen bra på att säga till.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

Är inte te bra? Jag dricker det bara till frukost.

Nä det är stoppande. Och mättande. Du behöver ju få upp din aptit.

Anura:

Jag känner mig mätt hehe. Hur mycket och hur ofta ska jag äta? Jag styrketränar 3 ggr i veckan.

Som du äter nu så kan du inte bygga upp några muskler. Du behöver inte bälga i dig råa ägg eller sådant trams utan ät ordentligt med mat. Du kanske ska gå upp tidigare på dagarna och äta frukost så att du hinner med fler mål. Att endast äta under nio timmar låter rätt lite. Går du och lägger dig sedan vid 21-22?


   
SvaraCitera