Aviseringar
Rensa alla

Försvaret, behöva det?


ja tro dom hade krigat mindre om dom rökte mer meta så mer meta och mindre försvar


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

med tanke på att det pågår krig i europa så skulle det vara önskvärt. Men va fan Sverige har inte så mycket att skydda ändå.. lite fjantig frihet och annat som ändå ogillas i många länders ledning.


   
SvaraCitera

Jötunheimer:
Jag undrar vad ni umaer tycker om försvaret. Mig själv tycker jag att det ska utökas och införas värnplikt

fyller försvaret idag någon funktion alls?


   
SvaraCitera

Om vi inte hade något försvar, vad i hela världen skulle ett angripande land då anfalla? Slakta den civila befolkningen? Tror att vi i åtminstone europa mer eller mindre tagit avstånd från att vara rövhål av den rangen sedan det historiska exemplet jag inte ens behöver nämna specifikt


   
SvaraCitera

Morgonstjärna: Om vi inte hade något försvar, vad i hela världen skulle ett angripande land då anfalla? Slakta den civila befolkningen? Tror att vi i åtminstone europa mer eller mindre tagit avstånd från att vara rövhål av den rangen sedan det historiska exemplet jag inte ens behöver nämna specifikt

Dresden?


   
SvaraCitera

Proteus: Dresden?

Bland många andra avskyvärdheter från den perioden ja


   
SvaraCitera

nej, legalisera vapen bara


   
SvaraCitera

Det är andra tider nu. Datorer och programmering.


   
SvaraCitera

man vet aldrig hur det kmr se ut i frmatiden :S

att avskaffa det e typ pantat :d


   
SvaraCitera

Jag ställer mig neutral i frågan om försvaret behövs. Däremot är jag ingen förespråkare av slaveri varför jag också inte är någon förespråkare av allmän värnplikt.


   
SvaraCitera
leiz
 leiz

NEMI:
med tanke på att det pågår krig i europa så skulle det vara önskvärt. Men va fan Sverige har inte så mycket att skydda ändå.. lite fjantig frihet och annat som ändå ogillas i många länders ledning.

Vi har det riktigt bra i Sverige i jämförelse med många andra länder, så jag tycker inte du gör landet rättvisa genom att kalla det "fjantig frihet."


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

leiz:

Vi har det riktigt bra i Sverige i jämförelse med många andra länder, så jag tycker inte du gör landet rättvisa genom att kalla det "fjantig frihet."

Hade befolkningen och riksdagen tyckt att det var värt att skydda, då hade det gjorts reella försökt för det, nu görs inte det och då kan bara en slutsats dras, nämligen att det inte är vart att försvara hur bra det än är, för ja visst har vi det bra mycket bättre än många andra länder, det förändrar dock inte den generella inställningen till huruvida det är värt att skydda, människor inser inte värden fören de går förlorade. det gäller även frihet.


   
SvaraCitera
leiz
 leiz

NEMI:

Hade befolkningen och riksdagen tyckt att det var värt att skydda, då hade det gjorts reella försökt för det, nu görs inte det och då kan bara en slutsats dras, nämligen att det inte är vart att försvara hur bra det än är, för ja visst har vi det bra mycket bättre än många andra länder, det förändrar dock inte den generella inställningen till huruvida det är värt att skydda, människor inser inte värden fören de går förlorade. det gäller även frihet.

Kanske vet folk inte hur bra man har det, simple as that. Tror många skulle anse det vara värt att skydda osv. Men tycker du att det är som du uttryckte det, fjantig frihet endast?


   
SvaraCitera
frukt

Morgonstjärna:
Om vi inte hade något försvar, vad i hela världen skulle ett angripande land då anfalla?

Strategic genious - solve age old mystery of war.

Confucius-9254926-1-402.jpg

Is simple, no army no war.


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

leiz:

Kanske vet folk inte hur bra man har det, simple as that. Tror många skulle anse det vara värt att skydda osv. Men tycker du att det är som du uttryckte det, fjantig frihet endast?

Givetvis är det långt mer än det, men det är ju inget en majoritet av folket verkar ta på de minsta allvar. på så sätt skulle jag se fram mot ockupation. Det skulle vara nyttigt.


   
SvaraCitera