Aviseringar
Rensa alla

Försvinna


Ämnesstartare

Hannajkl:

Varför inte? Prata med någon annan? "Sådana" finns överallt.

Klarar inte av att prata med någon som faktist inte egentligen riktigt bryr sig. Dom säger bara vad man vill höra och det är helt enkelt drygt :/


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Klarar mig nog utan pengar. Mat finns alltid på te.x donken. Finns folk som lämnar efter sig lite pommes eller en halv hamburgare. Vatten dricker jag ur kranen på donkentoan och sover under någon mysig bro


   
SvaraCitera

HellMillan:

Klarar inte av att prata med någon som faktist inte egentligen riktigt bryr sig. Dom säger bara vad man vill höra och det är helt enkelt drygt :/

Hm, det tvivlar jag på... Min mamma har jobbat som socialarbetare i många år, det handlar verkligen inte om att säga vad-som-man-vill-höra.
Du kan gå till en ungdomsmottagning och snacka med någon där. Du behöver inte gå dit igen. Men det kan hjälpa att bara prata med någon, om den personen bryr sig eller inte.
Finns det ingen som du känner då? Någon som du kan klänga fast dig vid, eller tvärtom?


   
SvaraCitera

HellMillan:

Klarar mig nog utan pengar. Mat finns alltid på te.x donken. Finns folk som lämnar efter sig lite pommes eller en halv hamburgare. Vatten dricker jag ur kranen på donkentoan och sover under någon mysig bro

Fett rap life!

Lycka till! [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hannajkl:

Finns det ingen som du känner då? Någon som du kan klänga fast dig vid, eller tvärtom?

Hade en lärare på min gamla skola som jag pratade med. När jag gick i nian. Men orkar inte prata med henne, hon vet att jag dricker för mycket och för fel anledningar så jag kommer bara få skit av henne då.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Libertad:

Lycka till!

Tack


   
SvaraCitera

HellMillan:

så jag kommer bara få skit av henne då.

Vad tolkar du som skit nu? Skulle den perfekta vuxna säga "Ja självklart skjutsar dig till Örebro så får du leva som luffare där." Jag tror att de flesta skulle försöka hindra dig från att fara och kanske kontakta socialen eller bara försöka hjälpa dig (och då menar jag inte hjälpa dig att förstöra ditt liv).
Fosterhem. Om det är ett alternativ du kan tänka dig. Kvinnojourer. Du behöver verkligen inte leva på gatan. Du KAN komma där ifrån.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hannajkl:

Du behöver verkligen inte leva på gatan. Du KAN komma där ifrån.

Jag vill inte att andra ska ta hand om mig. Jag vet att jag kan klara mig själv. Och det tar lång tid att skaffa fosterhem och så, och jag måste bort nu.
Imorgon hade jag tänkt att dra


   
SvaraCitera

HellMillan:

Tack

Ditt problem skulle kunna bli att de flesta går och slänger resterna och brickorna när de käkat färdigt på McDonalds.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Libertad:

Ditt problem skulle kunna bli att de flesta går och slänger resterna och brickorna när de käkat färdigt på McDonalds.

Var med om det idag
Sånt blir man irriterad av. Men det är bara att sitta på donken och vänta


   
SvaraCitera

Skärpning, du är 16 nu,

du beter dig som om du vore 14.

Att din far drog osv. kanske förklarar det hära beteendet men det är inte en ursäkt.

Ta av dig banadnan lr va de är du har framför ansiktet, sluta klä dig i saker med döskallemönster osv, sluta se upp till våldsamma och häftiga personer, skaffa wow eller något.


   
SvaraCitera

Hade jag känt dig bättre så hade du kunnat bo i min studentlägenhet till den 29:e iaf eftersom jag ändå åker upp till föräldrarna i norrland i övermorgon.

Fast det bästa är nog att hantera problemen istället för att fly ifrån dem, vad dem nu är.


   
SvaraCitera

Låt alltid någon veta var du är iaf.


   
SvaraCitera

HellMillan:

Var med om det idag
Sånt blir man irriterad av. Men det är bara att sitta på donken och vänta

Okej.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

The Box:

Ta av dig banadnan lr va de är du har framför ansiktet, sluta klä dig i saker med döskallemönster osv, sluta se upp till våldsamma och häftiga personer, skaffa wow eller något.

Jag hatar våld. Tycker inte att våld är häftigt över huvudtaget.

Jag tänker ta bussen till något ställe där jag ska vara nån vecka eller fler.

EVIL_GENIUS_IS_BACK:

Fast det bästa är nog att hantera problemen istället för att fly ifrån dem, vad dem nu är.

Försökt med det i fem år, dags att prova en ny lösning.

Unexpected:

Låt alltid någon veta var du är iaf.

Vet inte. Troligen kommer mamma ringa polisen när jag är borta och jag vill inte bli hittad.


   
SvaraCitera