Aviseringar
Rensa alla

Försvinner alla word-dokument om jag avinstallerar Word?


Ämnesstartare

Mitt Word krånglar asmycket, av någon anledning går det inte längre att ta bort text genom att markera å klicka på den där piltangenten (ja, jag suger på tangenternas namn). VÄLDIGT drygt!

Därför ämnar jag avinstallera Word, och sedan installera om det på nytt. Problemet är att jag har sisådär 350 Word-dokument sparade i datorn, t.ex olika böcker jag förut laddat ner eller saker jag skrivit själv. Känns inte värt att avinstallera Word om allt det försvinner.

Så alltså: Försvinner alla dokument om jag avinstallerar Word? Eller vet nån något sätt att få Word att sluta bete sig efterblivet?


   
Citera

de försvinner inte


   
SvaraCitera

Dom stannar kvar.


   
SvaraCitera

IQmaskros:

Så alltså: Försvinner alla dokument om jag avinstallerar Word? Eller vet nån något sätt att få Word att sluta bete sig efterblivet?

Dina dokument kommer finnas kvar, är du orolig kan du säkerhetskopiera dom, det är alltid bra att göra i vilket fall.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

IQmaskros:

klicka på den där piltangenten (ja, jag suger på tangenternas namn)

Backspace.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

IQmaskros:

Så alltså: Försvinner alla dokument om jag avinstallerar Word? Eller vet nån något sätt att få Word att sluta bete sig efterblivet?

Av erfarenhet vet jag att inga Word filer försvinner då man avinstallerar Word. Word lägger sig inte i de filer som du själv skapat. Det är samma sak då man avinstallerar andra program. Tänk t.ex. om alla MP3 filer skulle försvinna då man avinstallerar en mediaspelare, detta skulle betyda att hundratals GB skulle försvinna för en del personer.

Då Word är installerat så är alla filer som slutar på .docx associerade med Word 2007 och .doc med tidigare Word versioner så att Word startas då man försöker öppna filerna. Då man avinstallerat Word associeras dessa filer inte med Word längre och fileras ikon kommer troligen att ändras så inte filerna ser ut på samma sätt som tidigare. Så det kan hända att du inte känner igen word filerna då du avinstallerat Word trots att de finns kvar.


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera