Aviseringar
Rensa alla

Försvinner förmågan att tänka kritiskt när man blir äldre?


Ämnesstartare

Du generaliserar väl lite väl vilt men i stort stämmer det nog, farsan har gått från punkare och nåt slags semi-anarkist till Socialkonservativ liksom. Man dumpar sin moral typ. [shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åsikter är onödigt! Man tappar ork och lust att ens tänka när man märker att det inte blir någon skillnad ändå.


   
SvaraCitera

Ju mindre en hund är, ju mer skäller den.

Är väl lite samma med politiska åsikter. Ju längre man är ifrån röstningsålder och vuxenlivet, så kompenseras detta genom fler förändra världen, allt och alla. Och den evigt brinnande lågan av "jag är viktig"


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tvärtom så ökar den, tyvärr, och många blir bittra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anarkandi:

Unga har alltid varit förändringens symbol, och de äldre har alltid stått för ett bevarande av samhället

De unga saknar livserfarenhet och är okunniga och naiva, därför tror de på diverse konstiga politiska idéer. När man blir äldre och lär sig hur människor och samhällen fungerar inser man att man bara var ung och dum och byter till mer upplysta och hållbara ideal.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Galvmeister:

Ju mindre en hund är, ju mer skäller den.

Är väl lite samma med politiska åsikter. Ju längre man är ifrån röstningsålder och vuxenlivet, så kompenseras detta genom fler förändra världen, allt och alla. Och den evigt brinnande lågan av "jag är viktig"

Right on!

Min tränare brukar säga att osäkra killar kompenserar för sin bristande manlighet genom att föra oväsen (slåss, skriker, konstiga åsikter etc)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag tror bara att vuxna inte basunerar ut sina åsikter överallt varje sekund och tar av sig palestinasjalen, för att de har fattat att det inte uppnår något. Min pappa är nog minst lika radikal som jag i de flesta aspekter men det märker man inte före man diskuterar med honom och så är det nog med många.

De har också familjer och barn och jobb och spenderar inte dagarna med att typ låtsas plugga i gymnasiet och driva runt hemma som alla ungdomar gör och har därför inte tid att engagera sig aktivt i partier...

Mao allt det alla andra har sagt.

Dessutom är många aktiva fackligt eller försöker på andra sätt påverka hur deras arbetsplats fungerar.

Dold text: (tycker också det var en korkad tråd, vad fan liksom?)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sen får man välja skilja på de som ville göra uppror mot sina föräldrar och därför blev punkare, anarkister eller kommunister pga det och sedan slutade med det med folk som var mer seriösa med sina åsikter?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera