Aviseringar
Rensa alla

Försvunnen mens anorexi


1234
 1234
Ämnesstartare

Hej!
Just nu håller jag på att återhämta mig från min anorexi och jag undrar hur lång tid det kan ta för mensen att komma tillbaka. Jag har aldrig varit normalviktig, dvs BMI 19. Jag har varit riktigt underviktig, men nu ligger jag på ett lite mer säkrare BMI, fastän det aldrig varit så högt. Min mens har varit borta i mer än ett år nu. När den försvann hade jag inte gått ner i vikt. Sedan har jag gått ner cirka 9 kg efter att mensen försvunnit. För några månader sedan blev jag inlagd och nu är jag fortfarande det. Har gått upp 9 kg sedan jag kom in och totalt sett har jag gått upp hela 12 kg. Jag väger nu mer än jag någonsin har vägt och min mens är fortfarande inte tillbaka. Hur vet man när den är påväg? Kan det ta lång tid. En sak som jag tror kansken kan vara tecken på att den kan komma tillbaka är att jag har fått lite "finnar" i ansiktet. Jag behöver verkligen min mens just nu då jag är benskör. Jag vill inte bli normalviktig, eftersom jag aldrig varit det och jag tycker redan att jag ser normalviktig ut. 
Alla erfarna, ge mig stöd tack!


   
Citera

Nog bättre att fråga en läkare/doktor än här.


   
SvaraCitera

Tiden varierar nog beroende på flera faktorer. Är du orolig borde du ta kontakt med läkare eller liknande. Dessutom, om du vill bli hälsosam och få tillbaka din mens så är det nog så att du måste vara normalviktig, eftersom det är mest hälsosamt.


   
SvaraCitera