Aviseringar
Rensa alla

Förtjänar inte Hitler en andra chans?


polarn :

.

Ja. Alla kan göra dumma saker. Jag är säker på att du också hade velat ha en ny chans om du gjorde nåt dumt.

Hade gärna viljat ha en ny chans, men tydligen måste vissa på UM basera hela ens personlighet på en post man gjorde kl. 7 morgonen, när man var trött och för ett år sedan. 

Fast folkmord är inget dumt, det är hemskt. Dumt är väll när man ex. säger någon dum kommentar ex.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

adaq:

Nu känner ju inte jag Hitler personligen men jag skulle inte tro att han ångrar något han gjort. Att ge honom en andra chans är nog en väldigt dålig idé!

Han ångrar sig tro mig. Varför tog han annars livet av sig?

Resurrectio: Vad menar du ens med ''att ge Hitler en chans?''

polarn :

Vi kan ju naturligtvis inte återuppväcka honom från de döda, men vi kan sluta snacka skit om honom och säga vilken hemsk människa han var. Skolorna bör informera om förintelsen, men samtidigt poängtera att alla är värda en andra chans, även Hitler och nu ska han få en andra chans, även om det blir postumt.

Visst gjorde han några stygga saker, men alla han mördade blir ju inte levande igen för att vi fortsätter basha honom, eller hur? Dessutom var det 70 år sen.

imafckprick:
Han brände böcker.. Fuck him. 

Böcker kan man alltid trycka nya.

Tirriteraren:
Fattar ingenting som skrivits i hela den här tråden. Kanske inte så konstigt då jag inte kan förstå sarkasm, vilket jag gissar att det mesta här bygger på. Eller?

Nä jag är seriös.

HeyIJustMeetYou:

Hade gärna viljat ha en ny chans, men tydligen måste vissa på UM basera hela ens personlighet på en post man gjorde kl. 7 morgonen, när man var trött och för ett år sedan. 

Fast folkmord är inget dumt, det är hemskt. Dumt är väll när man ex. säger någon dum kommentar ex.

Jag vet inte vad du gjorde men du förtjänar en andra chans som alla andra.


   
SvaraCitera

Jag är här killar jag är adolf hitler denna generationen är broooor


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

robinkpro: denna generationen är broooor

utveckla.


   
SvaraCitera

Schism:

utveckla.

Ni har c4 ak 47 isis, kevlar, minigun, syremask som man byter mot gas muhahahahaaaa


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

robinkpro: Ni har c4 ak 47 isis, kevlar, minigun, syremask som man byter mot gas muhahahahaaaa

fan va bra

stå på stationen


   
SvaraCitera
Cobrak

Hade du önskat det om han tog livet på någon som stod dig värmt om hjärtat?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag tror andra världskriget är ett bevis för att inte ge Hitler en andra chans eftersom andra världskriget är den hittills mest omfattande och blodigaste konflikten i människans historia. Under kriget miste mellan 50 och 60 miljoner människor livet, varav ca 13 miljoner i Förintelsen.  Tumme ned


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Cobrak:
Hade du önskat det om han tog livet på någon som stod dig värmt om hjärtat?

Min farfar dog i Auschwitz.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bevara Sverige Svenskt:
Jag tror andra världskriget är ett bevis för att inte ge Hitler en andra chans eftersom andra världskriget är den hittills mest omfattande och blodigaste konflikten i människans historia. Under kriget miste mellan 50 och 60 miljoner människor livet, varav ca 13 miljoner i Förintelsen.  Tumme ned

De blir ju inte levande igen bara för att vi fortsätter basha Hitler eller hur?


   
SvaraCitera

Ge honom en andra chans? Njaa...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lurifax69:
Hahaha ge Hitler en andra chans , vilket skämt . Vill du ha ett ytterligare krig där Hitler tog miljoner liv ? Ta ditt egna isf.

Han tog inte miljoner liv men han var ansvarig eftersom han ledde det "Tredje Riket".


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Självfallet, men inte obevakad. 


   
SvaraCitera

Ja, låt han få plugga statsvetenskap på distans.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

polarn :  Ska vi inte ta och ge Hitler en ny chans?

Hitler-Likes-This-Facebook-Like.jpg


   
SvaraCitera