Aviseringar
Rensa alla

Förtroende för läkemedel


Ämnesstartare

Som arbetandes med utveckling av nya läkemedel undrar jag hur stort förtroende UMarna har för läkemedel?


   
Citera
Ämnesstartare

Gasolinerainbow: Stort

Sålänge det är vetenskapligt framtagna. Litar ej på naturmedicin/annat hittepå.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Inte mycket. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

De flesta funkar ju, men jag är mer orolig för biverkningar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Är skeptisk nog att ta reda på vad en medicin faktiskt gör innan jag använder den


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har tagit anti-inflammatoriskt en gång pga inflammerat knä, inget annat. Tror alltför många tar onödigt mycket mediciner.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles: Sålänge det är vetenskapligt framtagna. Litar ej på naturmedicin/annat hittepå.

Precis så ska det låta. Fast massor av läkemedel kommer från naturen, men de har renats fram till 100% ren form och blir då mer som en kemikalie. Men märker  inte att de är naturprodukter liksom. Dock anser jag det väsentligt att de är testade enligt läkemedelslagstiftningen vilket är en annan fråga.

Spotify: Inte mycket.

Varför så negg?

isola: De flesta funkar ju, men jag är mer orolig för biverkningar.

Då tänker du på omedelbara eller kroniska effekter?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det förtroendet finns inte.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gasolinerainbow: Då tänker du på omedelbara eller kroniska effekter?

Anmäl

Citera

både och


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tjohej: Det förtroendet finns inte.

Varför inte? Det gäller att äta så mycket piller som möjligt innan man dör!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola: både och

Skulle du våga äta läkemedel som Gasoline gjort i ordning efter allt jag skrivit här på UM?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gasolinerainbow:

Varför inte? Det gäller att äta så mycket piller som möjligt innan man dör!

Nej, men fy. Jag litar inte på piller och tabletter och heller inte på mediciner. Bara en massa biverkningar av allehanda slag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tjohej: Nej, men fy. Jag litar inte på piller och tabletter och heller inte på mediciner. Bara en massa biverkningar av allehanda slag.

Men säg att du får lepra och alla armar och ben och hela ansiktet håller på att lossna och trilla av. Skulel du då inte föredra att ta några tabletter rifampicin om dagen och få behålla kroppsdelarna?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gasolinerainbow:

Men säg att du får lepra och alla armar och ben och hela ansiktet håller på att lossna och trilla av. Skulel du då inte föredra att ta några tabletter rifampicin om dagen och få behålla kroppsdelarna?

Och riskera andra sjukdomar eller andra biverkningar? Njae.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gasolinerainbow:

Skulle du våga äta läkemedel som Gasoline gjort i ordning efter allt jag skrivit här på UM?

om det var ngt du ensam suttit och knåpat ihop hemma i köket, nä


   
SvaraCitera