Aviseringar
Rensa alla

Förtroende för läkemedel


Ämnesstartare

Gasolinerainbow: Litet

mkt rädd för biverkningar, mvh 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

De allra flesta skulle använda läkemedel om det behövs. Det är lätt att säga att man inte har något förtroende för läkemedel när man inte sitter i skiten, men när det kommer till krita och du håller på att dö i blodförgiftning så är man inte så kaxig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hahaha handlar väl inte om att vara kaxig heller. Mycket glad 

självklart skulle jag ta emot läkemedel om besvären jag upplevde var dödshotande. Såvida de inte rent uppenbart innebär kraftig smärta för livet osv 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:
hahaha handlar väl inte om att vara kaxig heller. Mycket glad 

självklart skulle jag ta emot läkemedel om besvären jag upplevde var dödshotande. Såvida de inte rent uppenbart innebär kraftig smärta för livet osv 

Att först säga att man saknar förtroende för läkemedel och sedan i slutändan ändå förlita sig på det för att överleva, det är att försöka verka häftig/kaxig/cool.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles:

Att först säga att man saknar förtroende för läkemedel och sedan i slutändan ändå förlita sig på det för att överleva, det är att försöka verka häftig/kaxig/cool.

naae 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gasolinerainbow: Mycket stort

lätt att säga det nu men vet inte om jag skulle våga ta något läkemedel på riktigt.
tror heller inte man kan bli frisk av nåt litet piller, själva sjukdomen är ju i grunden att man lever.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

yeti: lätt att säga det nu men vet inte om jag skulle våga ta något läkemedel på riktigt.
tror heller inte man kan bli frisk av nåt litet piller, själva sjukdomen är ju i grunden att man lever.

Det beror ju alldeles på vilka åkommor man har. Är man allergisk mot bin och blir stucken, ja för de flesta är valet självklart ^^


   
SvaraCitera

Gasolinerainbow: Intermediärt

kom på nu att jag tänkte läkemedel enbart mot mentala sjukdomar. Annars är det stort. Iaf, så ang mentala sjukdomar så fungerar det bara på omkring 50% (mot depression tex) men jag tycker att det är bra att alternativt finns även om anledning till att vrf det fungerar kan diskuteras. Beror det verkligen på läkemedlet, placebo eller naturlig återhämtning? eller kanske en kombi?


   
SvaraCitera

aristoteles:
De allra flesta skulle använda läkemedel om det behövs. Det är lätt att säga att man inte har något förtroende för läkemedel när man inte sitter i skiten, men när det kommer till krita och du håller på att dö i blodförgiftning så är man inte så kaxig.

mentala sjukdomar då?


   
SvaraCitera
Paseo

Gasolinerainbow: Mycket stort

har ätit en del medicin i mina dar och den har hållt vad den lovat


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja!!


   
SvaraCitera
Paseo

det här med biverkningar, det vet man att det finns, och det står också om det i bipacksedeln. så förstår inte varför biverkningar skulle sänka förtroendet för medicinen. det håller ju fortfarande vad den lovar. sen kan jag förstå om man inte vill ta medicinen pga att man inte vill få nåra biverkningar.

jag är jävligt känslig å brukar få varenda fucking biverkning. med en svag överdrift.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Paseo: har ätit en del medicin i mina dar och den har hållt vad den lovat

Oh, tack för förtroendet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

shatter: mentala sjukdomar då?

Det finns helt klart fall där det fungerar, men också fall där det inte alls fungerar.
Jag tror att ens förtroende för medicin skiftar beroende på vilka åkommor man talar om. Rent generellt har jag ett ganska stort förtroende till vårt medicin, både jag och familjemedlemmar vore döda utan den.


   
SvaraCitera

aristoteles: Jag tror att ens förtroende för medicin skiftar beroende på vilka åkommor man talar om. Rent generellt har jag ett ganska stort förtroende till vårt medicin, både jag och familjemedlemmar vore döda utan den.

ja, håller med dig om detta 🙂 bara man kan lita på läkarna som skriver ut dem så


   
SvaraCitera