Aviseringar
Rensa alla

förvirrad förvirrad förvirrad!


Ämnesstartare

Jag har kanske det mest angenäma problemet man kan ha, men det är någonting som jag verkligen behöver få tips och råd om.

Jag är sen några månader tillsammans med den mest fantastiska kille ni kan tänka er. Han är den perfekta pojkvännen och han betyder otroligt mycket för mig eftersom han samtidigt är en underbar vän. Vi har ett distansförhållande på 40 mil men försöker ses varje helg.

Mitt "problem" är att jag inte vet vad jag känner för honom. Det ändras från dag till dag. Upp och ner, hela tiden! Ena stunden tänker jag hur glad jag är att få vara hans och andra funderar jag på hur jag ska göra slut.

Jag älskar honom, det gör jag verkligen, men jag vet inte på vilket sätt. Vi har så otroligt roligt ihop och jag trivs verkligen med honom men jag är inte KÄR. Jag tänker ofta på hur kul det skulle vara att vara singel igen, bara det visar ju att nånting är fel. Då kan man ju tänka att "gör slut och fortsätt ha honom som vän". Men det skulle aldrig funka. För det första skulle jag såra honom så enormt mycket att han inte skulle vilja ha med mig att göra, och med våran distans skulle vi tappa kontakten och jag är så jävla rädd att förlora honom. Själviskt, jag vet.

Det är så svårt att förklara vad jag känner men kort kan man väl kanske säga att jag inte vet om jag vill ha ett förhållande med honom, samtidigt som jag inte vet om jag skulle klara av att bara vara vänner. Nånting finns ju där.

Jag är så OTROLIGT tacksam för svar, om ni förstod nånting av mig luddiga och långa utläggning.


   
Citera

åh, drama. var glad att du har någon öht. om du känner dig instängd så var otrogen. inte som att han må få reda på det 40 mil bort, krävs finess................. [crazy]

Image


   
SvaraCitera

mopsen:

om du känner dig instängd så var otrogen.

håller ej med! [no-no][no-no][no-no][no-no]


   
SvaraCitera

Varför vara ihop med honom ens. Sluta vara självisk.


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

håller ej med!

säger miss nykär liksom. bubblan kommer att spräckas! (hoppas ej men jag vet ej) [sad]

Image


   
SvaraCitera

mopsen:

säger miss nykär liksom. bubblan kommer att spräckas! (hoppas ej men jag vet ej)

[bigsmile]

men ah, om man ej är kär/vill ha andra ser jag ingen anledning till att ha ett förhållande, iaf inget stängt sådant.


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

men ah, om man ej är kär/vill ha andra ser jag ingen anledning till att ha ett förhållande, iaf inget stängt sådant.

om man vill ha kakan kvar efter förtärning?

Image


   
SvaraCitera

mopsen:

om man vill ha kakan kvar efter förtärning?

[no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag vill inte direkt ha andra, och jag älskar honom, jag vet bara inte om jag kan se mig själv med honom om 10 år


   
SvaraCitera

emho:

direkt ha andra, och jag älskar honom, jag vet bara inte om jag kan se mig själv med honom om 10 år

dude, hur gammal är du ens [sad]

Image


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

18, och ja, det må låta drastiskt men känns som att man borde kunna se en framtid med någon man är tillsammans med om det ska vara värt det


   
SvaraCitera

emho:

man borde kunna se en framtid med någon man är tillsammans med om det ska vara värt det

jo, sant, dessutom verkar distansen tära på dig. elelr förhållandet. tydligen är det ej värt att ha det så. :s

Image


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mopsen:

verkar distansen tära på dig. elelr förhållandet.

självklart är det jobbigt med den distansen, men det är egentligen inte ett problem. vill man så funkar det no matter what, även med 40 mils avstånd


   
SvaraCitera

emho:

vill man så funkar det no matter what, även med 40 mils avstånd

sant, emn du verkar ha högre krav än så [sad]

Image


   
SvaraCitera

sådär kände jag en gång men ah, insåg att jag inte var eller varit kär utan bara ville ha närheten och gjorde slut. Det var skönt.


   
SvaraCitera