Aviseringar
Rensa alla

förvirrad förvirrad förvirrad!


emho:

Jag tänker ofta på hur kul det skulle vara att vara singel igen, bara det visar ju att nånting är fel.

Ja, man ska inte ha ett förhållande om man känner så. Har man ett förhållande ska man trivas med det, man ska må bra.

emho:

För det första skulle jag såra honom så enormt mycket att han inte skulle vilja ha med mig att göra

Du kan inte låta bli att göra det som känns rätt för dig bara för att han kan bli sårad. Det finns mycket man kan bli sårad av. Man måste ändå följa sitt hjärta.

emho:

jag är så jävla rädd att förlora honom. Själviskt, jag vet.

Det är helt naturligt att känna så. Man vill ju inte förlora någon man tycker om.

emho:

Nånting finns ju där.

Vad tycker du mest om att göra när du är tillsammans med honom?


   
SvaraCitera

emho:

Det är så svårt att förklara vad jag känner men kort kan man väl kanske säga att jag inte vet om jag vill ha ett förhållande med honom, samtidigt som jag inte vet om jag skulle klara av att bara vara vänner. Nånting finns ju där.

Jag är precis som dig. Ibland är jag helt galet kär i min flickvän och tycker hon är underbar men sedan så inser jag att jag inte alls tycker om henne lika mycket och funderar på livet som singel. Hon är dock inte bra för mig hela tiden men jag älskar henne ändå. Men ändå inte? Det är så förvirrande.. Jag tänker jätteofta på att jag vill göra slut med henne och att jag verkligen borde det. Men ändå så vill jag inte förlora henne?

Jag vet inte vad man ska göra.. Det är en kamp mellan förnuft och känsla. Hjärnan säger att jag ska lägga ner projektet och hjärtat säger att jag ska fortsätta. Det blir som en pingis-spel mellan förnuft och känsla och den som tillslut blir utservad av dessa två blir det alternativet jag väljer. Men tyvärr har matchen hållit på länge nu och jag vet inte vilket parti jag ska våga smasha för.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Maximilliam:

Hjärnan säger att jag ska lägga ner projektet och hjärtat säger att jag ska fortsätta.

Åh vad skönt att höra att det inte bara är jag som lever i en pingismatch mentalt. Det känns som att jag spelar rysk roulette med både mina och hans känslor. Det är inte snällt mot honom att jag är så osäker men ändå fortsätter vårat förhållande så att smärtan om det tog slut skulle bli ännu värre ju längre tiden går, men om jag gjorde slut och sen ganska omgående ångrade mig, vilket är högst troligt, skulle jag redan ha förlorat en av dom som betyder mest för mig


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kraamisz:

man ska må bra.

jag mår bra tillsammans med honom, han visar mig sån uppskattning och vi har så roligt tillsammans men samtidigt som det känns helt underbart så känns det ändå ibland bara inte rätt

kraamisz:

Vad tycker du mest om att göra när du är tillsammans med honom?

vi gör mycket saker tillsammans och trivs i varandras sällskap så vi har nästan alltid roligt när vi gör saker, men jag tycker om när vi bara ligger i sängen och pratar och kramas också


   
SvaraCitera

emho:

om det tog slut skulle bli ännu värre ju längre tiden går, men om jag gjorde slut och sen ganska omgående ångrade mig, vilket är högst troligt, skulle jag redan ha förlorat en av dom som betyder mest för mig

Det är så sjukt jobbigt 🙁 Jag vet precis hur du känner dig. Har ni planerat, eller satt upp några mål för framtiden (exempelvis att ni ska flytta närmare varandra)?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nuuuskamuikkunen:

Har ni planerat, eller satt upp några mål för framtiden

Han tar studenten nu till sommaren, och planerar att plugga vidare direkt efter och har han länge sagt att han funderar på att söka en utbildning som ligger där jag bor. Jag känner skräckblandad förtjusning inför det. Skräcken för att han skulle flytta hit och jag skulle komma till insikt med att jag verkligen inte vill längre, förtjusningen över hur mycket bekvämare vårat förhållade skulle bli om det höll i sig


   
SvaraCitera

emho:

Skräcken för att han skulle flytta hit och jag skulle komma till insikt med att jag verkligen inte vill längre, förtjusningen över hur mycket bekvämare vårat förhållade skulle bli om det höll i sig

Åh... 🙁 Är han verkligen "på" för att detta ska fortsätta? Har du berättat om dina känslor/tvivel/funderingar?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nuuuskamuikkunen:

Är han verkligen "på" för att detta ska fortsätta? Har du berättat om dina känslor/tvivel/funderingar?

ja.. han berättar varje dag hur glad han är över att få vara i mitt liv och hur mycket han älskar mig och varje gång jag tänker att jag måste berätta för honom hur jag känner så blir jag så otroligt feg och har inte hjärta att göra det mot honom om jag ändå inte vet att jag vill göra slut. känns som att bara det skulle förstöra så mycket :/


   
SvaraCitera

emho:

ja.. han berättar varje dag hur glad han är över att få vara i mitt liv och hur mycket han älskar mig

[cry]

Jag lider verkligen med dig. Det är ju en så stor sak att han är beredd att flytta närmare bara för din skull. Suck, det är inte lätt. Frågan är ifall det är bäst att berätta nu eller se hur det går. Livet har lärt mig att oftast är det bra att ta itu med saker och ting på direkten, men samtidigt om du inte vill förlora kontakten....

Hur känns det när du träffar honom nuförtiden?


   
SvaraCitera

Been there 😮
Jag gjorde slut :/


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nuuuskamuikkunen:

Hur känns det när du träffar honom nuförtiden?

Jo precis.. det är nånting jag också lärt mig men eftersom det är så upp och ner hela tiden vågar jag inte göra något förhastat och kasta bort en sån fantastisk kille. jag är så arg på mig själv över att jag bara inte kan rota fram dom där känslorna jag vill ha.

När vi ses är det också upp och ner.. ena stunden är jag så glad och lycklig över att ha honom nära medan jag nästa bara vill att han ska låta bli att ta i mig. Jag skäms så över dom tankarna för han förtjänar nåt bättre


   
SvaraCitera

emho:

När vi ses är det också upp och ner.. ena stunden är jag så glad och lycklig över att ha honom nära medan jag nästa bara vill att han ska låta bli att ta i mig. Jag skäms så över dom tankarna för han förtjänar nåt bättre

Mm, jag förstår. Samtidigt spelar man ju med rätt fula kort om man väntar och ser. Ack, livet är svårt ibland. Kanske är det lättast att bara försöka prata om situationen och förklara de mixade känslorna. På så sätt får han också en förklaring till varför du beter dig som du gör.

Det svåraste är väl att försöka lösa det. För av mina erfarenheter går det knappast över av sig självt 🙁


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nuuuskamuikkunen:

Kanske är det lättast att bara försöka prata om situationen och förklara de mixade känslorna.

jo... det är jobbigt men jag får försöka ta tjuren vid hornen =) tack för att jag har fått bolla tankarna!


   
SvaraCitera

emho:

jo... det är jobbigt men jag får försöka ta tjuren vid hornen =) tack för att jag har fått bolla tankarna!

Det är så lite så. Vet ju hur det är, och i ärlighetens namn är det lika givande för mig. Men du får gärna hålla mig uppdaterad 😉 eller hojta till om det behövs mera bollplanka.


   
SvaraCitera

emho:

jag mår bra tillsammans med honom, han visar mig sån uppskattning och vi har så roligt tillsammans men samtidigt som det känns helt underbart så känns det ändå ibland bara inte rätt

Det kan ju inte vara på topp hela tiden, men att det inte känns rätt är lite oroväckande..

emho:

vi gör mycket saker tillsammans och trivs i varandras sällskap så vi har nästan alltid roligt när vi gör saker, men jag tycker om när vi bara ligger i sängen och pratar och kramas också

Ligga i sängen och kramas kan man göra med sina vänner också, även fast det nog inte är så vanligt. Men vafan, jag vet inte..det måste vara hur jobbigt som helst för dig det här.[n]


   
SvaraCitera