Aviseringar
Rensa alla

Förvirrad nybörjare i träningsdjungeln


Ämnesstartare

domestic:

haha nee jag bara skojja lite we're keepin' it natural ;)fråga när du skrev vältränad kropp hur menar du då? menar du som tjejer som är jätte smala typ eller vill du ha lite riktiga muskler? typ mag rutor (grrr) och lite axelparti och så? 🙂

Haha förstod att du gjorde det [wink]

Med vältränad kropp menar jag "fasta" lår och mage. Inte massa fett som hänger och dallrar, haha [bigsmile]
Så riktiga muskler antar jag ? Fast det ska ju inte synas så som det gör på riktigt vältränade killar, tycker det är grymt osexigt på tjejer, någon måtta får det väl vara ? [ops]


   
SvaraCitera

så ska en tjej se ut ;D... nej men det finns ju som sagt visual impact typ större axlar får din midja att se minder ut och sådant vet dock inte hur det funkar för tjejer men ^^

tumblr_mbrv4dxOdo1rhrc26o1_400.jpg


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

domestic:

så ska en tjej se ut ;D... nej men det finns ju som sagt visual impact typ större axlar får din midja att se minder ut och sådant vet dock inte hur det funkar för tjejer men ^^

Det är väl inte du på bilden ? [surprised] eller ? [chocked]

Jaha, det kände jag inte till [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Linda9604:

Hur ska jag träna och äta för att få bästa resultat?
Hade tänkt mig en joggingrunda på 1,5 km varje dag och varannan dag en timme på gymmet.
Hur låter det för en nybörjare?

Låter utmärkt. Ifall du har tränat innan och har bra kondition. Måste vara lite realistiska med.

Linda9604:

någon måtta får det väl vara ?

Va? Vad menar du?


   
SvaraCitera

haha nej det är inte jag det är en bild på zyzz ;D

men iallafall jag ska titta djupare på visual impacts för tjejer skall återkomma med svar.


   
SvaraCitera

http://visualimpactforwomen.com/

hitta jag (finns säkert att ladda ner någonstans typ piratebay.org eller kat.ph) så du kan ju satsa på att köpa den och ta en titt (ladda inte ner det är olagligt!) förmodligen är den skit som de flesta mirakel produkter dom säljer på nätet och tvshop men det förklaras nog lite om visual impacts


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sameshit:

Låter utmärkt. Ifall du har tränat innan och har bra kondition. Måste vara lite realistiska med.

Har joggat sedans i somras, inte jätteofta, men tillräckligt ofta. Klarar den rundan utan problem. [smile]

Sameshit:

Va? Vad menar du?

Menade att man inte behöver överdriva, [smile]


   
SvaraCitera
SLCD
 SLCD

Knegaren:

Mannen du är tillbaka! Saknat dig

[bigcheers]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

domestic:

men iallafall jag ska titta djupare på visual impacts för tjejer skall återkomma med svar.

Men gu så snällt. [blush]

domestic:

hitta jag (finns säkert att ladda ner någonstans typ piratebay.org eller kat.ph) så du kan ju satsa på att köpa den och ta en titt (ladda inte ner det är olagligt!) förmodligen är den skit som de flesta mirakel produkter dom säljer på nätet och tvshop men det förklaras nog lite om visual impacts

Gillar att du först berättar var det finns att ladda ner och sen säger att man inte ska ladda ner. [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Linda9604:

Har joggat sedans i somras, inte jätteofta, men tillräckligt ofta. Klarar den rundan utan problem.

Då tycker jag att du skall köra på. Kom bara ihåg att äta en jävla massa protein, havregrynsgröt till frukost är bra. Då orkar du med skolan också, för du får vara beredd på att det tar mycket energi att träna så mycket.
Föritiden tränade jag varje morgon och kväll. Sprang fem kilometer på morgonen och på kvällen tränade jag musklerna och sprang 2,5 km. Orkade dock bara med det i två månader, sedan kände jag mig som typ 80 bast all min energi var som bortblåst. Fick då höra av bekanta träningsnördar att det var för att jag inte åt tillräckligt, så då började jag med att äta en mega frukost. Och många mellanmål som jag tog med mig till skolan. Då fungerade jag igen. [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sameshit:

Föritiden tränade jag varje morgon och kväll. Sprang fem kilometer på morgonen och på kvällen tränade jag musklerna och sprang 2,5 km. Orkade dock bara med det i två månader, sedan kände jag mig som typ 80 bast all min energi var som bortblåst. Fick då höra av bekanta träningsnördar att det var för att jag inte åt tillräckligt, så då började jag med att äta en mega frukost. Och många mellanmål som jag tog med mig till skolan. Då fungerade jag igen.

Vad bra att du fick det att fungera igen! Det är inte kul när man känner sig helt slut på energi.. [smile]
Går bygg&anläggning och märker att jag måste äta mer till frukost och på lunchen för att känna mig på topp än vad som behövdes när man gick på högstadiet! [cute]

Måste bara fråga, var hittade du motivation till att träna så mycket ? [smile]


   
SvaraCitera

det är väldigt svårt att kunna rekommendera hur du ska lägga upp träningen när man inte känner dig eller vet din bakgrund. ska man till exempel köra med fria vikter så är det väldigt viktigt att man gör rätt och då bör man ha lite erfarenhet tidigare. det gäller ju för övrigt all träning om det ska ge något.
jag skulle rekommendera dig att be om hjälp av någon som kan vara med dig på gymmet eller någon som jobbar där om hjälp och lite grunder. annars kan olika pass vara bra. body pamp så kör man ex. igenom de vanliga övningarna. det brukar vara ett bra ingångsteg om man inte har tidigare erfarenheter. sedan som andra nämnt tidigare så är det bättre att börja lugnt och sedan stega upp efter hand om man inte är van att träna. annars är det lätt att tappa motivation eller skada sig.
kom ihåg att det är bättre att träna lite ordentligt än att träna slarvigt mycket.

“Pain is temporary. Quitting lasts forever.”
-Lance Armstrong


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kortleken:

det är väldigt svårt att kunna rekommendera hur du ska lägga upp träningen när man inte känner dig eller vet din bakgrund. ska man till exempel köra med fria vikter så är det väldigt viktigt att man gör rätt och då bör man ha lite erfarenhet tidigare. det gäller ju för övrigt all träning om det ska ge något. jag skulle rekommendera dig att be om hjälp av någon som kan vara med dig på gymmet eller någon som jobbar där om hjälp och lite grunder. annars kan olika pass vara bra. body pamp så kör man ex. igenom de vanliga övningarna. det brukar vara ett bra ingångsteg om man inte har tidigare erfarenheter. sedan som andra nämnt tidigare så är det bättre att börja lugnt och sedan stega upp efter hand om man inte är van att träna. annars är det lätt att tappa motivation eller skada sig. kom ihåg att det är bättre att träna lite ordentligt än att träna slarvigt mycket.“Pain is temporary. Quitting lasts forever.”-Lance Armstrong

Men man måste ju börja någon gång om man ska få lite erfarenhet [smile][wink]
Ja..har förstått att det är väldigt viktigt att ta det lungt i början..och har märkt att det är väldigt lätt att glömma bort det. [shake]
Gillar citatet...väldigt, insiktsfullt. [smile]


   
SvaraCitera

Linda9604:

Men man måste ju börja någon gång om man ska få lite erfarenhet Ja..har förstått att det är väldigt viktigt att ta det lungt i början..och har märkt att det är väldigt lätt att glömma bort det. Gillar citatet...väldigt, insiktsfullt.

Jag kanske ska förtydliga lite. Jag tycker verkligen att du ska börja träna om du känner det. Det jag menade var att det kan vara bra att träna med någon som kan så kommer det gå lättare och det är större sanolikhet att du gör rätt från början och efter hand så kommer du kunna köra på själv med övningar och kunna utveckla din träning och troligtvis veta vad du behöver träna mer.
Citat kan vara ett sett att få motivation som du frågade om. Anars kan det vara bra att sätta upp ett mål att träna i mot. Ex springa en mil eller att träna inför något lopp.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kortleken:

Jag kanske ska förtydliga lite. Jag tycker verkligen att du ska börja träna om du känner det. Det jag menade var att det kan vara bra att träna med någon som kan så kommer det gå lättare och det är större sanolikhet att du gör rätt från början och efter hand så kommer du kunna köra på själv med övningar och kunna utveckla din träning och troligtvis veta vad du behöver träna mer. Citat kan vara ett sett att få motivation som du frågade om. Anars kan det vara bra att sätta upp ett mål att träna i mot. Ex springa en mil eller att träna inför något lopp.

Det är väldigt svårt att träna med någon som har erfarenhet när man inte känner någon. Då får man klara sig bäst man kan själv. [wink]
Bra att du förtydligade dock. [smile]


   
SvaraCitera