Aviseringar
Rensa alla

Förvirrad och ointelligent!


Ämnesstartare

Alltså jag har legat här och bölat sönder mig nu så jag hoppas på seriösa kommentarer och även gärna stränga kommentarer men ändå ödmjuka![bigsmile]

Jag har stor ångest över mitt gymnasieval, jag läser samhälle och anledningen till det är för att jag fick IG i matte sista terminen i nian. Så Natur kunde jag ju bara drömma om. Men det finns ju basår men för det krävs matte C och jag läser B nu. Det är planerat att jag ska läsa C i trean men om jag nu inte klarar B kan jag ju slänga C i soptunnan av sönderslagna drömmar.

Och komvux finns för all del, men det är fortfarande, ett år Komvux -> ett år naturbasår -> apotekare (som är min dröm) och det kan landa på 26 - 27 år innan jag är färdigutbildad tack vare detta jävla basår och Komvux. Liksom jag vill ha familj tidigt och sitta där med barn i famnen vid 30 - 34 år känns rätt mycket i ålder.

Ja som ni märker är jag riktigt missnöjd och det känns som att när folk får höra att jag läser samhälle tänker de "ja på samhälle går där ju bara dumma fjortisar, samhälle är ingen framtid". Och det stämmer ju lite. Min pojkvän och hela hans familj är riktiga akademiker och när han sitter där med sina kunskaper så känner jag mig så meningslös.

Han kan sitta och imponera på mig med en massa teknik och matte, vad kan jag imponera på honom med? Mina MVG:n i svenska och engelska? Wow vad långt du kommer med det! Matte är ju nyckeln till framtiden och alla välbetalda jobb.

Jag ska till studievägledaren imorgon, får se vad hon säger. Men just nu känns min framtid körd och detta tar på mitt psyke. Jag ska ha matteprov imorgon och förstår ingenting. Jag har extrema mattesvårigheter. Och det är ju också ett tecken på låg IQ, har jag rätt? Mina lärare och föräldrar tycker jag ska satsa på journalist och författaryrket men liksom vad är det? Haha jävla humanioraskit!

Alltså, en ointelligent människa söker svar.


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare