Aviseringar
Rensa alla

Förvirrad och ointelligent!


Ämnesstartare

Alltså jag har legat här och bölat sönder mig nu så jag hoppas på seriösa kommentarer och även gärna stränga kommentarer men ändå ödmjuka![bigsmile]

Jag har stor ångest över mitt gymnasieval, jag läser samhälle och anledningen till det är för att jag fick IG i matte sista terminen i nian. Så Natur kunde jag ju bara drömma om. Men det finns ju basår men för det krävs matte C och jag läser B nu. Det är planerat att jag ska läsa C i trean men om jag nu inte klarar B kan jag ju slänga C i soptunnan av sönderslagna drömmar.

Och komvux finns för all del, men det är fortfarande, ett år Komvux -> ett år naturbasår -> apotekare (som är min dröm) och det kan landa på 26 - 27 år innan jag är färdigutbildad tack vare detta jävla basår och Komvux. Liksom jag vill ha familj tidigt och sitta där med barn i famnen vid 30 - 34 år känns rätt mycket i ålder.

Ja som ni märker är jag riktigt missnöjd och det känns som att när folk får höra att jag läser samhälle tänker de "ja på samhälle går där ju bara dumma fjortisar, samhälle är ingen framtid". Och det stämmer ju lite. Min pojkvän och hela hans familj är riktiga akademiker och när han sitter där med sina kunskaper så känner jag mig så meningslös.

Han kan sitta och imponera på mig med en massa teknik och matte, vad kan jag imponera på honom med? Mina MVG:n i svenska och engelska? Wow vad långt du kommer med det! Matte är ju nyckeln till framtiden och alla välbetalda jobb.

Jag ska till studievägledaren imorgon, får se vad hon säger. Men just nu känns min framtid körd och detta tar på mitt psyke. Jag ska ha matteprov imorgon och förstår ingenting. Jag har extrema mattesvårigheter. Och det är ju också ett tecken på låg IQ, har jag rätt? Mina lärare och föräldrar tycker jag ska satsa på journalist och författaryrket men liksom vad är det? Haha jävla humanioraskit!

Alltså, en ointelligent människa söker svar.


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Jag går natur och folket i min klass, överlag, är sjukt duktiga på matematiska grejer men när det kommer till att tänka fritt och exempelvis etiskt vet de många gånger inte vad de talar om[sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Men hallå, ta det lugnt! Det här är inget att bry sig om. Du är så jävla ung och en massa saker hinner hända innan du ens bestämt dig för vad du slutligen vill.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Alla kan inte vara intelligenta.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du är inte ointelligent bara för att du har svårt för matte. Alla är bra på olika saker osv. Gå det du är intresserad av.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jaha, du går samhäll. Du får högskolebehörighet vet du va?


   
SvaraCitera

bomullstussen:

det kan landa på 26 - 27 år innan jag är färdigutbildad

Bu fakking hu, du är klar vid 25 istället för 24 - kalla in Amnesty och Läkare utan gränser!

bomullstussen:

Liksom jag vill ha familj tidigt och sitta där med barn i famnen vid 30 - 34 år känns rätt mycket i ålder.

Tvärtom; det borde vara lagstadgat kompanistryk på att skaffa barn före 30.

bomullstussen:

Matte är ju nyckeln till framtiden och alla välbetalda jobb.

Nej, språk är nyckeln till EVERY ALLTING. Men matte skadar inte.


   
SvaraCitera

passaro:

Alla kan inte vara intelligenta.

haha [bigsmile]

ont

om du inte klarar matte b ska du kanske fundera en gång extra på det där med tekniskt basår, matten blir värre och värre.


   
SvaraCitera

sen ska du ju inte utbilda dig enbart för att kunna skryta... utan för att det verkligen är något du vill jobba med


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

sen ska du ju inte utbilda dig enbart för att kunna skryta

du är verkligen en god förebild på den punkten [blush][blush][blush]


   
SvaraCitera

Tickstart:

du är verkligen en god förebild på den punkten

haha va har jag gjort nu da?? [blush][blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

haha va har jag gjort nu da??

du ba jämmt ba, ja o min pojkvän kommer nog tjäna liiiiiite mer än medelsvensson vaa [cool][cool][cool]" [blush]


   
SvaraCitera

Tickstart:

du ba jämmt ba, ja o min pojkvän kommer nog tjäna liiiiiite mer än medelsvensson vaa "

men nej [sad]
jag tjänar inga pengar ens [sad]

enda gång1 jag tagit upp min pojkväns lön var nr ngn skrev att inga hade ingångslön på 30 000 [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Din text tyder onekligen på låg intelligens, ja.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

jag tjänar inga pengar ens

har du inge studiebidrag heller? [surprised]


   
SvaraCitera