Aviseringar
Rensa alla

Förvirrande dilemma


Ämnesstartare

Hej.

Behöver några åsikter om ett dilemma jag råkat snubbla över.

Det är så jag träffade en tjej på krogen här om veckan som verkade heltrevlig osv. Fick senare reda på att det var ett ex av en snubbe som jag känner genom skolan.
Iaf så går han runt och snackar skit om henne i ruskigt stor skala, bla att hon är helt galen och våldsam osv, vilket jag som alla andra trott var sant.
Efter att vi träffades så addade tjejen mig på msn där det kom fram att, ja hon var exet jag hört talas om.

Grejen är den att hon berättade att allt han säger är skitsnack och att det var han som behandlat henne illa under hela tiden dem var tillsammans, tex så bjöd hon honom på en utlandsresa när han fyllde år (resa, hotell hela kittet) och där blev hon mycket illa behandlad och fick ta skit i princip hela tiden. Inget hon gjorde dög osv.
Till slut fick hon nog och dumpade honom och nu går han alltså runt och sprider rykten om henne. Hon mår nu mycket dåligt av detta då han bla skickat folk som ska slå henne. Hon vill träffa honom och prata om det reda ut saken men han vägrar blankt.

Jag vet inte vad jag ska tro på, killen är ingen nära kompis till mig utan bara en jag känner genom skolan och mitt intryck av honom är att det tjejen säger kan mycket väl vara sant men samtidigt skulle hon lika gärna sitta och vräka ur sig en massa bullshit till mig. Det vill jag dock inte tro då hon i övrigt är helgo och hur trevlig som helst.
Alla kompisarna har ju bara hört killens version om att hon är en riktig slyna så dom har svårt att ta mitt parti då jag helst tror på henne. Dem ger mig rådet att inte involvera mig i det då dem med all säkerhet tror på killen.

Saken är ju den att jag gillar den här tjejen och helt klart kan tänka mig att lära känna henne bättre när allt rett ut sig, om det gör det och om hon nu talar sanning dvs.

Ber därför om tips och råd, vad ska jag göra? Vill inte bara gå fram till snubben och konfrontera han då jag som sagt känner killen, då skulle jag bli alldeles för involverad och de andra som tar hans parti dvs mina andra polare skulle tro samma sak om mig som om tjejen.
Hjälp mig snälla!


   
Citera

Tycker du ska ge henne en chans, det lär väl visa sig med tiden om hon är galen och våldsam. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bulldeg:

Tycker du ska ge henne en chans, det lär väl visa sig med tiden om hon är galen och våldsam. [smile]

Precis vad jag vill, men hur ska jag hjälpa? Om jag ska ska hjälpa. Hon vill ju träffa honom och prata ut om allt och be honom lämna henne ifred bara. Dessutom är hon ju livrädd då han som sagt skicka folk på hon som ska slå henne. Kanske ska tillägga att anledningen till det är att hon golvade honom där på krogen, med all rätt tycker jag med tanke på hur han betedde sig där.


   
SvaraCitera

Du kan ju träffa henne utan att nämna något till folk i din skola för att kolla om allt han säger stämmer.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Harpyja:

Du kan ju träffa henne utan att nämna något till folk i din skola för att kolla om allt han säger stämmer.

Hur ska jag veta att det hon säger stämmer bara för att vi träffas? Om hon nu ljuger, vilket jag inte skulle förstå anledningen till så kan hon ju lika gärna göra det fast vi träffats.

Saken är ju den att anledningen till att jag tror på henne är för att det var hon som dumpade honom, det enda hon behövde göra var att gå därifrån och leva vidare.
Han däremot är ju en "häftig" kille och kan ju inte erkänna att han blev dumpad och har betett sig illa mot henne.
Har jag rätt?


   
SvaraCitera
smisk

Äh, jag kan också var galen och våldsam, men jag lyckas ändå.


   
SvaraCitera

Madito:

Hur ska jag veta att det hon säger stämmer bara för att vi träffas? Om hon nu ljuger, vilket jag inte skulle förstå anledningen till så kan hon ju lika gärna göra det fast vi träffats.

Men du kan ju sluta lyssna på henne och i stället börja fokusera dig på hur hon beter sig.


   
SvaraCitera

smisk:

Äh, jag kan också var galen och våldsam, men jag lyckas ändå.

Jag är fanimej det hela tiden, då jag inte är apatisk.


   
SvaraCitera
smisk

Harpyja:

Jag är fanimej det hela tiden, då jag inte är apatisk.

Typ samma här, om jag inte fått i mig massa socker och får abnormala sockerkickar. [blush]


   
SvaraCitera

kör på tjejen! hon e säkert najs[y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tack för det! Men svara gärna på hur jag skulle kunna hjälpa henne? Bara stötta henne?
Pushar henne att åka hem till han när hans mamma är hemma då hon tydligen tycker bra om henne och kanske ha större chans att få prata med han då.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Någon som har fler åsikter? Hur kan jag hjälpa henne? 🙂


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera