Aviseringar
Rensa alla

Folk borde ligga mer! 😛


kärlekenframförallt:

Men det är något jag delar med de flesta killar jag känner!

QFT
är nog så för de flesta killar

kärlekenframförallt:

Så, om du läst ändå hit: Vad tänker/tycker du om det här?! [crazy]

Det borde liggas mer ja, definitivt


   
SvaraCitera

puss på ditt användarnamn också


   
SvaraCitera

tjejer vill ha lika mycket sex som killar
för om världen rä som du tror borde inga tjejer vilja ligga eller alla tjejer ligga med varandra eftersom det uppenbarligen är så jävla lätt för tjejer att ligga.


   
SvaraCitera

kärlekenframförallt:

Det sägs att barn som inte får kärlek dör eller åtminstone blir sjuka. Vi killar kanske inte dör men vi mår dåligt

Håller inte alls med dig, men då utgår jag från mig själv. Är glad och lycklig över att jag inte försöker ligga med någon utan väntar hellre tills jag är i ett stabilt förhållande med den biten.

kärlekenframförallt:

Tror att en hel frustration skulle försvinna på vägen och folk skulle vara gladare och lättsammare.

Det har jag fotboll och en del annat till 🙂

kärlekenframförallt:

När man sen tittar tillbaka på sitt liv, hur stor är chansen att man tänker "den personen skulle jag inte legat med"?

Man utvecklas som person. Bara för att man inte känner så nu betyder det inte att man inte kommer göra det senare.


   
SvaraCitera

Folk lever fortfarande i religionens tecken, mer eller mindre.

tlaltecuhtli:

ifall du närmar dig tjejer utan en agenda kan du lära känna dem på riktigt

Vem är intresserad av att lära känna tjejer på riktigt?[shake][shake] Det var det mest bögiga jag har läst idag [wink][wink]


   
SvaraCitera

Marmoth:

Vem är intresserad av att lära känna tjejer på riktigt?[shake][shake] Det var det mest bögiga jag har läst idag [wink][wink]

titta här barn, så får ni se hur det går om man spenderar tid på ett amerikanskt universitet! se hur det går när man insuper en kultur som bevarat den närmast mystiska fascinationen vid sex, ett sant arv från kristendomen, och vänt denna på ända i en neurotisk vilja att förstärka tabun genom att ständigt på tå traska över dem!


   
SvaraCitera

tlaltecuhtli:

och vänt denna på ända i en neurotisk vilja att förstärka tabun genom att ständigt på tå traska över dem!

Detta är banne mig sant! Här finns slampor överallt![bigsmile] Allt som är förbjudet på ett svenskt dansgolv är norm på ett amerikanskt college party.


   
SvaraCitera

Marmoth:

Allt som är förbjudet på ett svenskt dansgolv är norm på ett amerikanskt college party.

hm, på tå var kanske inte rätt ordval i så fall.

men är det inte hemskt? kanske inte med tanke på ens direkta njutning, men om man stannar och reflekterar lite. anledningen till att den svenska sexualkulturen är så sval är för att tabun förlorar sin lockelse först när de helt upphört att existera. en sant fri sexualitet är en rätt intetsägande sexualitet då det inte finns några förbud av med spänning utforska.


   
SvaraCitera

tlaltecuhtli:

en sant fri sexualitet är en rätt intetsägande sexualitet då det inte finns några förbud av med spänning utforska.

Håller faktiskt med. Det är spänningen och "tabun" som bygger upp den största sexuella lusten. Om man hade haft sex varje dag med olika personer så tror jag att risken är ganska stor att man hade tappat sexlusten förr eller senare. Det hade blivit som "en dag på jobbet".

Personligen tappar jag även ganska snabbt intresset om en tjej släpper till alldeles för lätt.


   
SvaraCitera

Marmoth:

Håller faktiskt med. Det är spänningen och "tabun" som bygger upp den största sexuella lusten.

aha, men i så fall hör du nog hemma i länder som usa, tror jag. åtminstone ifall du kommer upp lite i åldrarna och personerna som tidigare varit slampor under universitetstiden ser tillbaka på detta som en experimentell period då de lärde sig sätta sina gränser. alltså när de till slut befäst tabuna.

själv är jag rätt ointresserad av sex som erövring, så jag gillar det svenska synsättet. det är inte häftigt, inte särdeles pirrande, inte en fråga om makt, utan en relationell aspekt av många. sex är inte det slutgiltiga målet för intresset. nu finns förstås det synsätt som växt fram under vår korta period av förkristnande kvar hos många, men jag menar att det aldrig riktigt fick grepp om större delen av befolkningen.

nu använder jag en del ord som kan tolkas fel, men jag tycker att den verkliga betydelsen lättare framträder på det viset.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Det är okej att ligga runt och vara kåt som kille, då får man ryggdunkningar. Som tjej får du skitsnack bakom ryggen istället.

Jag säger inte att du har helt fel. Tror dessutom det ligger djupare än så, hur vi uppfostras och så.

Men ändå i världens jämställdaste land (om nu Sverige nu är det) så hör jag killpolare som frågar om en kompis (en kille) inte är sexmissbrukare för att han ligger runt så mycket. Och jag hör tjejer skvallra (nästan skryta) om att de legat med den ena och den andra.

Ärligt talat så tror jag att det är mest tjejer som står för det skitsnacket när det är. Finns inte alls i mina (kill)kretsar i alla fall. En tjej som vill mer ses typ som lite busig och en som lever livet. Visst, det finns idioter till killar men varför bry sig om vad idioter tycker? [smile]


   
SvaraCitera

kärlekenframförallt:

Jag säger inte att du har helt fel. Tror dessutom det ligger djupare än så, hur vi uppfostras och så.

Jamen det är ju klart[crazy]

Det är mycket bättre än det varit, absolut - men vi har fortfarande en bit kvar.


   
SvaraCitera

isola:

Det är mycket bättre än det varit, absolut - men vi har fortfarande en bit kvar.

måste dock säga att tjejer är elakare mot tjejer än killar är mot tjejer, FYI


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dansanattenlång:

Haha, vilket härligt inlägg

Jag vill dock ha sex bara om jag är i ett förhållande, alltså med EN person. Men jag gillar ändå det du skriver. Alla är ju olika liksom.

Tack![smile]

Förstår dig på sätt och vis, eller jag förstår dig på många vis. Sex är ju egentligen rätt intimt. Har lite svårt med tanken på simpla "ligg", vill ändå ha nåt mer i det. Men samtidigt varför begränsa sig, egentligen? Måste det vara förhållande? Om alla bara gav kärlek till många, skulle vi inte få en bättre värld då bara? [crazy]

dansanattenlång:

puss på ditt användarnamn också

När du gillar det jag skriver så måste du ju vara en bra person. Så puss på dig! [wink][love][love][love]

Apropå användarnamnen så verkar vi ha åtminstone två intressen gemensamt [party]


   
SvaraCitera

tlaltecuhtli:

aha, men i så fall hör du nog hemma i länder som usa, tror jag.

Jag vet faktiskt inte om detta gäller i USA längre. Det känns som att det var mer för 20-30 år sedan och längre tillbaka som de flesta tjejerna lovade sina föräldrar att inte ha sex under college. De fick ofta inte dejta killar med mera.

Men nu.... Det finns verkligen inga gränser här och jag blev faktiskt ganska chockad. Helt ärligt kan man inte dansa med en random amerikansk tjej på ett college party utan att anse att man halvt som halvt har varit otrogen. Torrsex med kläder på är "dansstilen" här. Därför håller jag mig till mina europeiska vänner när jag är ute.

tlaltecuhtli:

så jag gillar det svenska synsättet

Hur menar du att det svenska synsättet är? Jag upplever det som att svenska tjejer är mer reserverade och "teasar" mer än amerikanska tjejer. I Sverige byggs den sexuella lusten upp genom spänning. Sen _tror_ jag att svenska kvinnor blir mer öppensinnade desto äldre de blir. Alltså tvärtemot din teori om amerikanska tjejer och kvinnor.


   
SvaraCitera