Aviseringar
Rensa alla

Folk med annan humor


Ämnesstartare

timeisrunningout:

Detta känns, förutom frågan om hur ofta en människa bör besöka toaletten för nummer två, som det mest ickeproblemiga ickeproblemet i historien av ickeproblem.

För någon med sociala svårigheter i övrigt så är det nog inte det.

Anura:

Hur menar du? När folk är sociala iaf i mina kretsar så använder man humor nästan hela tiden. Vad annars ska man säga?

Du kan ju använda både humor och allvar. Om ni inte BARA skämtar med varandra så ska det nog inte vara några problem.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

man bryr sig inte och har kul ändå


   
SvaraCitera
time
 time

isola:

För någon med sociala svårigheter i övrigt så är det nog inte det.

Men bara för att man har sociala svårigheter behöver man inte sakna sunt förnuft och borde ju därför kunna komma till denna

isola:

Du kan ju använda både humor och allvar. Om ni inte BARA skämtar med varandra så ska det nog inte vara några problem.

slutsats. [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Du kan ju använda både humor och allvar. Om ni inte BARA skämtar med varandra så ska det nog inte vara några problem.

Jag använder allvar. Men dom verkar inte intresserade så värst mycket.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

Jag använder allvar. Men dom verkar inte intresserade så värst mycket.

Hitta några andra att snacka med


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Hitta några andra att snacka med

Hm.. Ja det är nog bra att göra. Jag var skeptisk till om det var fel på mig eller något.


   
SvaraCitera
mynona

lillkuken:

man bryr sig inte och har kul ändå

+1

Alltså: efter ett tag inser man att det inte tjänar någonting till att försöka att inte stöta sig med folk, lev ditt liv och var dig själv, folk är olika och oavsett hur du är kommer det alltid att finnas folk som gillar och ogillar dig oavsett vad du gör, så slappna av och fokusera på dem som gillar dig


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona:

Alltså: efter ett tag inser man att det inte tjänar någonting till att försöka att inte stöta sig med folk, lev ditt liv och var dig själv, folk är olika och oavsett hur du är kommer det alltid att finnas folk som gillar och ogillar dig oavsett vad du gör, så slappna av och fokusera på dem som gillar dig

Fast man ogillar väl inte en person bara för att man har olika humor?


   
SvaraCitera
mynona

Anura:

Fast man ogillar väl inte en person bara för att man har olika humor?

Tja, "ogillat" i mild mening eftersom problemet verkade vara att du inte kände dig bekväm med dem, men jag kanske läste slarvigt. Rådet tror jag var gott i vilket fall 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona:

Tja, "ogillat" i mild mening eftersom problemet verkade vara att du inte kände dig bekväm med dem, men jag kanske läste slarvigt. Rådet tror jag var gott i vilket fall 🙂

Nja asså obekväm vet jag inte. Men känns bara inte som man känner att man har direkt någon kontakt med dom.


   
SvaraCitera
mynona

Anura:

Nja asså obekväm vet jag inte. Men känns bara inte som man känner att man har direkt någon kontakt med dom.

Nå, ordet spelar ingen roll för det är samma princip, gör som jag sade ovan: det är inget att bekymra sig om, ändra dig inte, var dig själv, umgås med dem som gillar dig/har samma humor som dig då


   
SvaraCitera
höna

kör din grej ba, hellre dålig humor än ingen alls som jag brukar säga


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona:

Nå, gör som jag sade ovan då: det är inget att bekymra sig om, ändra dig inte, var dig själv, umgås med dem som gillar dig/har samma humor som dig då

Tack! Det tråkiga är att det känns som om det är så få som är som jag.. och som har samma humor som mig :/


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

höna:

kör din grej ba, hellre dålig humor än ingen alls som jag brukar säga

Fast hur kan man vara med någon om man inte har samma humor? Hur kan man ha något att prata om typ?


   
SvaraCitera
höna

Anura:

Fast hur kan man vara med någon om man inte har samma humor? Hur kan man ha något att prata om typ?

om man bara kan vara med folk som har samma humor som en själv, blire rätt svårt haha.... var dig själv bara. skratta om du tycker något är kul ööö. kör bara kör. du behöver inte överanalysera allt. hakuna matata osv, chillah


   
SvaraCitera