Aviseringar
Rensa alla

Folk med många vänner generellt sett mer korkade


Ämnesstartare

Mitt resonemang är följande:

En korkad person behöver inte vara lika selektiv i sitt urval av vänner, då det nästan alltid finns människor på samma intelligensnivå som personen kan få ett vänskapligt utbyte av i form av kunskap, förståelse osv.

En intelligent person däremot, tycker inte att så många människor är intressanta eftersom de inte har någon ny kunskap (på massa olika plan) att förmedla.

En korkad person kan däremot med fördel vara vän både med folk på både högre och samma intelligensnivå, och ändå roas av vänskapen då den är tillräckligt stimulerande.

Tycker att detta resonemang är logiskt.


   
Citera
Ämnesstartare

ja


   
SvaraCitera
Åtta

Jag är benägen att hålla med dig.


   
SvaraCitera

Sant.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Beror väl kanske på vad man är ute efter.. Vänner att bara "hänga" med eller vänner man verkligen vill få något utav. Annars låter det troligt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kan nog hålla med, ja.


   
SvaraCitera
Åtta

Den gemensamma nämnaren för alla oss som sagt att vi håller med trådskaparen är att ingen av oss har några vänner. [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Den gemensamma nämnaren för alla oss som sagt att vi håller med trådskaparen är att ingen av oss har några vänner.

[bigsmile]

Jag har vänner, men samtliga av dem skriver högt på högskoleprovet och är jävligt allmänbildade 😛


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hade ganska många vänner förut, fast det var inte mitt fel egentligen [confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Håller med dig för en gångs skull [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

*väntar på att en korkad person ska ge sig in i diskussionen* [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tilda1988:

En korkad person kan däremot med fördel vara vän både med folk på både högre och samma intelligensnivå, och ändå roas av vänskapen då den är tillräckligt stimulerande.

stämmer in på mig. men jag blir också dissad för att jag egenltigen inte har något att komma med o därmed har jag få vänner istället.

jag kan roas medan den andra ofta tycker att det vi har är "för lite". blir tillslut inte lyssnad på eftersom att folk omkring mig är vana vid att jag inte har något att komma med. ganska hemsk känsla men samtidigt så går den över efter typ 2 sek.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Den gemensamma nämnaren för alla oss som sagt att vi håller med trådskaparen är att ingen av oss har några vänner. [sad]

Problemet är att alla här på UM definierar sig som smarta. [cute] Jag är helt normalbegåvad, ligger nog kring 100 IQ och ganska normal nivå, men jag är ändå väldigt selektiv. [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stämmer.


   
SvaraCitera