Aviseringar
Rensa alla

Folk r så jävla konstiga gällande mat


Ämnesstartare

lr ja många r. De ska alltid ha det billigaste, oavsett hur mkt skit det smakar, och en krona hit lr dit spelar så jävla stor roll.

Exempel 1: mjölk, en del dör han hellre än att köpa kravmjölk, trots att det skiljer 1kr liter och att kossorna mår mkt bättre.

exempel 2: ägg, folk köper burhönsägg som idioter, som att hönsen inte har det jävligt nog till att börja med. Om man sedan ska tala om kvalitén så är de fan som gelé ofta, jävla skitägg.

exempel 3: margarin, det smakar skit och är inte direkt nyttigt om jag förstått det rätt (det är så behandlat), men ändå köper folk skiten, när smör är i princip det bästa som finns.

Ett exempel är onämnds föräldrar, som gjorde narr av henne för att hon ville köpa ekologiskt "det kommer du inte ha råd med och det blir förstört med en enda gång".

De frågar sig aldrig om det inte är lite konstigt att maten de köper fan inte kan bli dålig.

Varför i helvete stoppar man i sig mat som smakar skit undrar jag?


   
Citera
Ämnesstartare

Släng deras dåliga mat och säg det där förtjänade du


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

U mad? [shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

U mad?

va nurå menaru?

isola:

Släng deras dåliga mat och säg det där förtjänade du

d1 vore att göra 1 st tjänst.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

exempel 4: man köper kött TROTS att man vet att djuret OAVSETT om det gått fritt i Schweiz djupaste grönaste dalar med kristallklart vatten att dricka och klöv/fjäll-manikyr på helgen (nu är ju dock knappast så), ändå fått gå ett hemskt öde till möte i och med att det har blivit dödat så köper man det ändå och antagligen mått piss [surprised]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

va nurå menaru?

Du verkar sjukt upprörd.. [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

genus:

exempel 4: man köper kött TROTS att man vet att djuret OAVSETT om det gått fritt i Schweiz djupaste grönaste dalar med kristallklart vatten att dricka och klöv/fjäll-manikyr på helgen (nu är ju dock knappast så), djuren växer upp ändå fått gå ett hemskt öde till möte i och med att det har blivit dödat så köper man det ändå och antagligen mått piss

Din logik är alltså att djuret mått piss i livet för att det dog även om det nu gått på de grönaste dalarna i hela världen?

Dat logic.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

pizdakurac:

Din logik är alltså att djuret mått piss i livet för att det dog även om det nu gått på de grönaste dalarna i hela världen?

att dom mår piss när dom rättså brutalt dördas [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Person (det var en man, surprise) sade att det inte finns några större djurvänner än jägarna. Nu tror ni säkert alla att jag gick i taket och ba din jävla......
men jag lät det passera pga kände att de andra vid bordet nog inte ville ha en sådan debatt som det hade kunnat ha blivit. Men hade det varit hemma hos mig så hade jag nog sagt någonting om jag idsat (böjde ids där).


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

genus:

att dom mår piss när dom rättså brutalt dördas

Men dödandet skiljer sig ju från land till land, en älg som går i skogen och blir skjuten märker inte alltid av det. (Förutsatt att det är ett dödande skott direkt dvs). En gris som får en bultpistol i huvudet direkt märket inte heller av det.

Det är sällan, och väldigt sjuka individer, som drar ut på det länge och torterar djuren. (Självklart finns det sådana, säger inget om det, men det är inte industristandard)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

trots att det skiljer 1kr liter och att kossorna mår mkt bättre.

korna får ju inte medicin mot parasiter, hur bra mår de av det?[no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

genus:

exempel 4

d1 r dock nt 1 kvalitétsfråga, men du får gärna göra en hata köttätningtråd om du vill


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

pizdakurac:

Men dödandet skiljer sig ju från land till land

Spelar väl ingen roll att det är "förmildrande omständigheter", det rättfärdigar ju inte. Klart som fan att det är mer gött att "bara" bli mördad istället för våldtäkts-mördad, det rättfärdigar ju inte ett "vanligt" mord.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

böjde ids där

idst[blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

kvalitétsfråga

Om man inte tycker att det finns något kött av kvalité då, då kan man väl gnälla här?


   
SvaraCitera